همشهری آنلاین: در حالی که یکی از معتبرترین سایت‌های سینمایی دنیا پیش‌تر نام برادران آلمودووار را از فهرست تهیه‌کننده فیلم تازه اصغر فرهادی حذف کرده بود، این ماجرا با اظهار نظر آگوستین آلمودووار در حاشیه جشنواره سویل اسپانیا مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

به گزارش همشهري آنلاين، نخستين و تنها فيلمساز ايراني برنده اسكار كه از اواخر تابستان پروژه «همه مي‌دانند» را در اسپانيا كليد زده، ابتدا قرار بود در توليد فيلم با پدرو و آگوستين آلمودووار به عنوان تهيه‌كنندگان اسپانيايي همكاري كند. با كليد خوردن كار، نام الكساندر ماله-گاي همچنان در فهرست تهيه‌كنندگان سايت imdb قرار داشت و به جاي برادران آلمودووار نام آلوارو لونگوريا به پروژه افزوده شد.

بر اساس اطلاعاتي كه در اين سايت آمده، آندريا اوچيپينتي ديگر تهيه‌كننده «همه مي‌دانند» است. آلمودووار در جشنواره سويل درباره جدا شدن خود و برادرش نامدارش پدرو از اين پروژه به رسانه‌ها گفت: «متاسفیم که كار ما با فرهادی پیش نرفت اما در مقام تهیه‌کننده، او را درک نمی‌کردیم و برای همین ترجیح دادیم پيش از كليد خوردن راهمان را از هم جدا كنيم. البته خوشحالیم فیلم فرهادي در اسپانیا توليد مي‌شود و ما به تماشاي آن مي‌نشينيم.»

اندكي پس از رسانه‌اي شدن اين اظهار نظر، روابط عمومي «همه مي‌دانند» با اشاره به اينكه مرحله فيلمبرداري حدود يك ماه ديگر به پايان مي‌رسد، درباره جدايي برادران آلمودووار از پروژه چنين توضیح داد: «موضوع همکاری نكردن با شركت سينمايي آلمودووارها پیش از شروع پیش‌تولید از سوي تهیه‌کننده فرانسوی گرفته شد و دليل آن نداشتن تفاهم دو شركت در برآورد بودجه مورد نياز براي توليد بوده است.»

«همه مي‌دانند» نخستين فيلم كارنامه فرهادي است كه تمام بخش‌هاي آن در خارج از مرزهاي ايران و اروپا مقابل دوربين مي‌رود. پنه‌لوپه كروز و همسرش خاوير باردم دو نقش اصلي فيلم را بازي مي‌كنند و ريكاردو دارين، ستاره نامدار آرژانتيني ديگر بازيگر آن است. «همه مي‌دانند» داستاني معمايي دارد و درباره گم شدن دختر زوجي در آستانه جدايي در يك ميهماني بزرگ خانوادگي است.

کد خبر 387616

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha