۲ روز پس از شهادت ۸ نفر از مرزبانان در مرز چالدران پیکرهای مطهر شهدا تشییع و به خاک سپرده شد.

شهیدان

سيدمحمد عابدي، فرماندار شهرستان خوي در اين‌باره به همشهري گفت: پس از انجام اقدامات اوليه پيكرهاي مطهر 6نفر از شهدا تشييع و پيكرهاي 2شهيد ديگر به زادگاه‌شان در استان‌هاي لرستان و گلستان فرستاده شد.

وي ادامه داد: اجساد 3نفر از شهدا در خوص، 2نفر در بناب و يك نفر در ميانه تشييع و به خاك سپرده شد. وي ادامه داد: بررسي‌هاي اوليه حاكي از آن است كه اين اقدام تروريستي توسط اعضاي گروه تروريستي پژاك انجام شده است. هم‌اكنون امنيت در مناطق مرزي برقرار است و به‌زودي جواب قاطعي به تروريست‌ها داده خواهد شد.

  • داغ جوان سخت است

خانواده‌هاي شهداي حادثه تروريستي چالدران بي‌صبرانه منتظر بودند تا عزيزان‌شان بعد از هفته‌ها دوري به مرخصي بيايند اما ناگهان خبر شهادت آنان را شنيدند و ناباورانه پيكرهاي عزيزان‌شان را تحويل گرفتند. يكي از اين شهدا، محمد حسين‌زاده، سرباز 22ساله اهل شهرستان كوهدشت استان لرستان است.

پدر داغدار اين شهيد درباره فرزندش به همشهري گفت: «بايد خودتان را جاي ما بگذاريد تا بفهميد چه مي‌كشيم. محمد فرزند اول من بود. 11‌ماه مي‌شد كه به سربازي رفته بود. معمولا ماهي يك مرتبه مرخصي مي‌گرفت و به خانه مي‌آمد. چون من دامدار هستم هر وقت كه به مرخصي مي‌آمد كمك حالم بود.» پدر محمد كه به سختي صحبت مي‌كرد، ادامه داد:

« داغ جوان سخت است و من و پدر ساير شهدا اين را مي‌دانيم. محمد حاصل عمرم بودم. هيچ‌كس را نمي‌توانيد پيدا كنيد كه از او ناراضي باشد. او جوان خوشرويي بود و تلاش مي‌كرد به همه كمك كند اما افسوس كه در جواني او را از دست دادم. نمي‌دانم چطور با اين غم كنار بيايم.»بر اساس اين گزارش، محمد در آخرين پست اينستاگرامي‌اش نوشته بود:«مرزبانم، جان مي دهم ولي خاك نمي‌دهم.»

کد خبر 387474

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha