خبر > سپنتا سلیمی: زندگی کوتاه است و من عاشق پاستا هستم. پس چرا شاد نباشم؟ اولین‌بار در سال ۱۹۹۸ میلادی، در شهر ناپل ایتالیا، مردم تصمیم گرفتند برای «پاستا» غذای موردعلاقه‌شان، جشن بگیرند.

دوچرخه شماره ۸۹۹

اين مراسم به‌عنوان روز جهاني پاستا در 25 اکتبر يا 3 آبان، برگزار شد و آن‌قدر محبوب شد که در بسياري از کشورها، مراسمي به‌همين مناسبت در يکي از روزهاي ماه اكتبر برگزار مي‌كنند. حالا بعد از 19 سال روز پاستا در رويدادهاي رسمي بسياري از کشورها ثبت شده است.

در سائوپائولوي برزيل، کشوري که مهد جشن و مناسبت است، هفته‌ي گذشته مراسمي به‌مناسبت روز پاستا برگزار شد.  مراسمي پر از بشقاب‌هاي رنگارنگ پاستا و ماکاروني در کنار برنامه‌هاي شاد و مفرح.

روز پاستا در هرکشوري متفاوت است. با اين‌حال كشورهايي كه اين روز را جشن مي‌گيرند، از اواسط اکتبر تا آخر اين ماه يک روز به اين جشن اختصاص داده‌اند.

جالب است كه تا به‌ حال 600 نوع پاستا شناخته‌شده، اما سليقه‌ي آشپزها و قابليت پاستا، طوري است که مي‌توان به اين تعداد بازهم افزود. اما در کنار اين جشن‌ها و پاستاخوري‌ها يک نكته‌ي مهم هم يادآوري مي‌شود: پاستا غذايي ارزان با ارزش غذايي بالا و منطبق با سليقه‌هاي خاص است.

پس هرسال در اين روزها کارشناسان غذا اين اصل مهم را يادآوري مي‌کنند تا مصرف آن را بيش‌تر جا بيندازند. در بسياري کشورها، رستوران‌ها و پاستافروشي‌ها، برنامه‌ي خاصي براي اين روز دارند. از رايگان‌شدن بعضي پرس‌هاي غذايي تا نصف قيمت‌کردن يک بشقاب پاستا و نواختن موسيقي.

در اين روز سرآشپزهاي مشهور در سراسر دنيا ايده‌ها و ابتکارهاي خاص خود را درباره‌ي پاستا به اشتراک مي‌گذارند.

کد خبر 387438

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha