همشهری آنلاین: نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این که مجمع نمایندگان تهران حتما در جلسه‌ای آلودگی هوا را مورد بررسی قرار می‌دهد، گفت: یکی از مشکلات، واگذاری مسئولیت‌ها از نهادی به نهاد دیگر است.

داوود محمدی

به گزارش ايسنا، داوود محمدی در خصوص وضعیت آلودگی هوای تهران و پیگیری آن از سوی نهادهای مسئول گفت: مرتب این موضوع تذکر داده می‌شود و از مسئولین هم درخواست کرده‌ایم که کار کنند، کمیته‌هایی نیز برای بررسی این موضوع تشکیل شده اما کافی نیست.

وی با تاکید بر این که باید راهکارهایی اساسی و بنیادی برای حل مشکل آلودگی هوا اتخاذ شود گفت: کارشناسان باید هر چه زودتر ابعاد این مسئله را بررسی کنند. به عنوان مثال ازدیاد وسایل نقلیه در تهران نگرانی جدی را ایجاد کرده و در واقع خیابان‌ها تبدیل به پارکینگ شده‌اند. ضرورت دارد که در این مسئله به طور جدی اقداماتی انجام شود.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین بیان کرد: نهادهای بسیاری در این زمینه مسئول هستند. اما موضوع را هر نهادی به نهاد دیگری واگذار می‌کند و این خود مشکلات جدی‌ای را ایجاد کرده است و تنها کاری هم که انجام می دهند برگزاری جلسات است که آن هم تاکنون نتایجی نداشته است.

محمدی در ادامه اظهار داشت: کمیته‌ای متشکل از ۱۰ نهاد تشکیل شده اما هر کدام مسئولیت را به نهاد دیگر واگذار می‌کند. در واقع مسئولیت‌ها گم شده است. در حالی که هرکدام از این نهادها باید به طور شفاف توضیح دهند که برای رفع بحران چه کاری انجام داده‌اند.

وی با تاکید بر این که هر نهادی که مسئولیتی دارد باید جوابگو باشد گفت: اقدامات انجام شده باید مجددا مورد کار کارشناسی قرار گیرد و به طور انقلابی تصمیم بگیریم.

این نماینده مجلس در پایان خاطر نشان کرد: حتما مجمع نمایندگان تهران طی هفته جاری در جلسه‌ای این موضوع را مورد بررسی قرار خواهد داد.

کد خبر 387401

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha