شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز کارشناسان وال استریت نتوانستند درباره روند حرکت قیمت طلا در هفته جاری به اکثریت برسند، در حالی که سرمایه‌گذاران نسبت به دورنمای کوتاه‌مدت این فلز ارزشمند خوش‌بین بودند.

به گزارش ایسنا، شمار کارشناسان وال استریت که نسبت به روند حرکت قیمت طلا نظری نداشتند هفته جاری بالاتر از حد معمول بود. مجموعا ۱۹ کارشناس بازار در نظرسنجی طلای کیتکونیوز برای هفته جاری شرکت کردند که از میان آنها هشت نفر یا ۴۲ درصد رای خنثی دادند و به همین تعداد افزایش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند و سه نفر یا ۱۶ درصد نیز انتظار داشتند طلا به قیمت پایین‌تری کاهش پیدا کند.

در این بين، ۷۲۶ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از کارشناسان خُرد شرکت کردند که از میان آنها ۴۲۵ نفر یا ۵۹ درصد افزایش قیمت طلا و ۲۰۶ نفر یا ۲۸ درصد کاهش قیمت این فلز ارزشمند را پیش‌بینی کردند، در حالی که ۹۵ نفر یا ۱۳ درصد نظری نداشتند.

در هفته معاملاتی گذشته ۶۹ درصد از کارشناسان وال استریت کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کرده بودند، در حالی که ۴۴ درصد از سرمایه‌گذاران نسبت به رشد قیمت طلا خوش‌بین بودند. در معاملات روز جمعه 12 آبانماه بازار نیویورک قیمت طلا تحت تاثیر قوی شدن ارزش دلار به پایین‌ترین حد در حدود سه ماهه گذشته سقوط کرد. هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر در بازار نیویورک ۸.۹۰ دلار یا ۰.۷ درصد کاهش یافت و در ۱۲۶۹.۲۰ دلار بسته شد. طلا برای کل هفته حدود ۰.۲ درصد کاهش داشت.

از ابتدای سال ۲۰۱۷ تاکنون بدون لحاظ کردن هفته گذشته، کارشناسان وال استریت روند حرکت قیمت طلا را ۲۴ بار از ۴۲ بار به درستی پیش‌بینی کردند که درستی پیش‌بینی آنها را به ۵۷ درصد می‌رساند، در حالی که میزان درستی پیش‌بینی سرمایه‌گذاران با ۲۶ پیش‌بینی درست از ۴۱ پیش‌بینی، ۶۳ درصد بوده است.

آدام بوتون، تحلیلگر ارز در وب سایت فارکس لایو انتظار دارد طلا در هفته جاری افزایش پیدا کند، زیرا به گفته وی وقفه‌هایی که در طرح مالیاتی دولت آمریکا پیش می‌آید، دلار را تحت تاثیر قرار داده و احتمالا به افزایش قیمت طلا کمک خواهد کرد.

اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسوبانک نیز با اشاره به ریسک‌های ژئوپلیتیکی که به دلیل عواملی مانند کره شمالی با آماده شدن دونالد ترامپ برای آغاز یک سفر به آسیا وجود دارد، افزایش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کرد.

اما دارین نیوسان، تحلیلگر شرکت DTN یکی از کسانی است که نسبت به روند قیمت طلا نظر خنثی دارد. به گفته این تحلیلگر T طلا باید یا به بالای ۱۳۰۰ دلار صعود کند تا روند صعودی پیدا کند یا به پایین رکورد اندک ماه اکتبر یعنی محدوده ۱۲۶۰ دلار سقوط کند تا روند اُفت قیمت این فلز تسریع شود.

افشین نوابی مدیر معاملات در شرکت ام کی اس، انتظار دارد طلا به تحکیم قیمت ادامه دهد. به گفته وی تا زمانی که اتفاق غیرمنتظره‌ای روی ندهد طلا در محدوده ۱۲۶۵ تا ۱۲۸۵ دلار معامله خواهد شد.

کد خبر 387254

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha