همشهری آنلاین: استاندار تهران با اعلام وضعیت کودکان کار و آسیب‌های مرتبط با آن گفت: تردید نداشته باشید کار ما فقط جمع‌آوری آنها نخواهد بود و برای یکایک آنها برنامه‌ریزی داریم.

کودکان کار

محمدحسین مقیمی استاندار تهران در گفت‌و‌گو با یلنا در مورد چالش میان وزارت کار، بهزیستی و فرمانداری در مواجهه با جمع آوری کودکان کار، با اشاره به اینکه این مشکل، در واقع معضلی است که نه تنها استان تهران که بسیاری از استانهای دیگر نیز با آن دست به گریبان هستند، گفت: آنچه ضروری است، این است که ابتدا باید مشخص شود؛ هر یک از این کودکان، با کدام آسیب اجتماعی درگیر هستند.

وی افزود: در میان این کودکان، بعضی‌ها در مشاغل سخت به کار گرفته شده‌اند، عده‌ای متاسفانه مورد استفاده باندهای مختلف توزیع مواد مخدر هستند و بعضی نیز مشغول تکدی گری و یا موارد دیگر هستند.

استاندار تهران با بیان اینکه در وهله اول، جمع آوری این کودکان در دستور کار فرمانداری است، ادامه داد: پس از جمع آوری، هر یک از این افراد با توجه وضعیتش، به مراکز مرتبط هدایت خواهند شد.

مقیمی اظهار داشت: تردید نداشته باشید که برای یکایک این کودکان برنامه‌ریزی داریم تا انشالله بتوانیم بحث توانمندسازی آنها را اجرایی کرده و شرایطی ایجاد کنیم که بتوانند مثل سایر مردم، از یک زندگی خوب برخوردار شوند.

وی گفت: وظیفه ما در قبال این کودکان در جمع آوریِ صرف، خلاصه نشده است؛ ما بدنبال این هستیم با این کودکان آنگونه که در شان کودک ایرانی است برخورد شود. لذا پس از جمع آوری، وضعیتِ نفر به نفر آنها را بررسی و با شناسایی مشکلات هر فرد، در مورد هر یک تصمیم خاصی اتخاذ کرده و متعاقباً بعضی را به مراکز فنی حرفه ای، برخی را به مدارس و دبیرستانها، عده‌ای را به بهزیستی و ... معرفی خواهیم کرد.

وی درباره وضع نه چندان مطلوب بهداشت و درمان شهرستان‌های استان تهران، با وجود اجرای طرح تحول سلامت توسط وزارت بهداشت، گفت: متاسفانه آز آنجا که نرخ و سرعت رشد و افزایش جمعیت برخی شهرستانها، متفاوت از پیش بینی ها بوده است، طبیعتاً میزانِ ایجاد زیرساختها در این حوزه متناسب نیست.

استاندار تهران افزود: در حال حاضر شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران که بالاترین مرجع تصمیم گیریِ استان در حوزه‌های عمرانی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و بهداشتی درمانی است جلسات مشترکی را با کمیته برنامه‌ریزی و توسعه هر یک از شهرستانهای استان برگزار می کند تا با مشخص شدنِ کمبودها، اولویتها تعیین شده و در ادامه با کمک وزارتخانه‌ها و کمک گرفتن از خیرین، برنامه ریزی لازم برای برطرف شدن این مشکل نیز صورت بگیرد.

 

کد خبر 387132

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha