همشهری آنلاین: رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی و روز حماسی ۱۳ آبان و تأکید بر اینکه استکبار ستیزی ملت ایران ریشه در فرهنگ ایثار و شهادت دارد گفت: معرفی ایثارگری‌های دانش آموزان شهید در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی و در ۸ سال دفاع مقدس به نسل جدید ضروری است.

 سیدمحمد علی شهیدی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیاد شهید، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی شهیدی در نشست دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در آستانه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی تأکید کرد: روز 13 آبان بیانگر عشق و ایمان ملت شریف ایران و به ویژه دانش آموزان و دانشجویانی است که برای سربلندی و شکوه نظام مقدس جمهوری اسلامی و برای کوتاه کردن دست استکبار و دشمنان اسلام و نظام با اراده‌ای وصف‌ناپذیر فداکاری و مجاهدت کردند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید با اشاره به فداکاری دانش آموزان و دانشجویان شهید در دفاع مقدس افزود: با مشاهده جوانان شهید و ایثارگر، درمی یابیم که دوران دفاع مقدس سرشار از حماسه‌هایی است که به اراده نسل جوان و نوجوان رقم خورده است و از این رو است که در میدان مبارزه و جهاد، سن و سال مِلاک نیست.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه استکبار ستیزی ملت ایران ریشه در فرهنگ ایثار و شهادت دارد، تصریح کرد: روز دانش آموز یادآور رشادت شهدای دانش آموز و افرادی چون شهید محمدحسین فهمیده است که با گذشتن از خود، سرمشق و الگوی تمامی نوجوانان کشور شدند ضمن اینکه این روز به سبب حرکت تاریخی حضرت امام خمینی (ره) و روحانیت معزز در مبارزه با استعمار و نیز تبعید حضرت امام (ره) در دوران مخالفت ‏با کاپیتولاسیون برای همیشه در تاریخ جاودانه شده است.

شهیدی با تأکید بر لزوم گرامیداشت نام و یاد شهدای 13 آبان خاطرنشان کرد: سیزدهم آبان تجلی اراده ملتی است که هرگز بند اسارت را برنتافته و در مقابل زورگویی و تهدید سر اطاعت فرود نیاورد. ملتی که هرگز از نثار جان و هستی خویش برای تحقق آرمان‌های والای اسلامی دریغ نورزید و با تقدیم خون هزاران شهید از جمله ٣٦ هزار دانش آموز شهید و رنج هزاران ایثارگر و شکیبایی خانواده‌های آنان امروز بر قله اقتدار ایستاده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تغییرات نسلی و جنگ نرم دشمنان علیه ایران اسلامی، معرفی ایثارگری‌های دانش آموزان و جوانان در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی و در هشت سال دفاع مقدس به نسل جدید ضروری است و برنامه‌ریزی دقیق در ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، امنیت و اقتدار آینده میهن اسلامی در مواجهه با هرگونه تهدیدی در حوزه‌های مختلف را تضمین خواهد کرد.

کد خبر 387120

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha