همشهری آنلاین: جک لندن به‌عنوان عکاس دریای جنوب عنوان کتابی جدید است که به مناسبت صدمین سال درگذشت این نویسنده متفاوت، در فرانسه منتشر شده است.

جک لندن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اکتوالیته، جک لندن نویسنده آمریکایی که در سال‌های ۱۹۰۷ و ۱۹۰۸ از دریاهای جنوبی عبور کرد، حاصل این سفرها را در قالب عکاسی‌های بی‌شماری با خود به همراه آورد و موجب شد تا نگاهی جدید به این جزایر بهشتی به وجود آید.

حاصل این عکاسی‌های جک لندن موجب شکل‌گیری انتشارات متفاوت ومتنوعی شده که جدیدترینش کتاب جک لندن به عنوان عکاس دریای جنوب است.

اکنون یک سده پس از درگذشت وی که در ۴۰ سالگی و در ۲۲ نوامبر ۲۰۱۶ درگذشت، عکاسی‌های وی که به اندازه نوشته‌هایش جذاب هستند، در قالب یک کتاب جدید به زبان فرانسوی منتشر شده‌است.

خالق سپید دندان در آوریل ۱۹۰۷ با همسرش چارمین تلاش کردند تا رویای‌ خود را عملی کنند و شروع به سفری دوردنیا کردند که باید دو سال به طول می‌انجامید. آنها با قایق بادبانی خودشان راهی این سفر دور دنیا شدند اما به دلیل مشکلات سلامتی جک مجبور شدند تا در نوامبر ۱۹۰۸ سفر را نیمه کاره رها کنند وبه خانه بازگردند.

با این حال یک‌سال ونیم بعد این زوج دوباره بادبان کشیدند و راهی دریاهای جنوب شدند تا از هاوایی و میراث باستانی آن دیدار کنند. دیدن جزایر پولنزیای فرانسه، ساموآ و ملانزیا نیز در همین سفر آنها محقق شد.

ماجراهای این سفرها در کتاب‌های ماجراجو و داستان‌های دریاهای جنوب در سال ۱۹۱۱ گردآوری و منتشر شده است.

با خواندن این کتاب جدید کشتی استارک آنها یادآور سفری اودیسه‌ای است که در هر بخش آن هیجانی نهفته است. در قالب این کتاب نارضایتی جک لندن با داستان‌های رنگارنگی که درباره جزایر پاسیفیک مشاهده می‌کرد، تصویر شده است. نویسندگان این کتاب عیان می‌کنند که جک لندن با کسی راحت نبود به ویژه از استعمارگران انگلیسی و آمریکایی رنج می‌برد.

در این کتاب با تصویر جک لندن به عنوان یک عکاس توانا آشنا می‌شویم. اوبیش از ۱۲ هزار قطعه عکس در طول سفرهایش که از ۱۹۰۰ تا ۱۹۲۶ انجام شد، گرفت. عکس‌های او مثل متن‌هایش هستند: زنده، برنده و بدون محدودیت

این کتاب با زیر عنوان جک لندن در دریاهای جنوب۰ سفر اودیسه‌ای اسنارک ۱۹۰۸-۱۹۰۷ ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۷ منتشر شده است.

نویسندگان این کتاب میشل ویو ومارین پورتال سوریو هستند. این کتاب در ۱۹۲ صفحه به قیمت ۲۵ یورو و به زبان فرانسوی منتشر شده است.

کد خبر 387112

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha