پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
۰ نفر

۳ شکارچی که برای شکار پرنده به شالیزارهای روستای کوشال در لاهیجان رفته بودند گرفتار حادثه‌ای عجیب شدند.

حوادث

پرنده‌اي كه در تور آنها گرفتار شده بود توانست با پاره كردن تور فرار كند و در همين هنگام يكي از شكارچيان شروع به تيراندازي كرد اما تيرش خطا رفت و حادثه‌اي مرگبار رقم خورد.به گزارش همشهري، غروب بيستم مهرماه زني به اداره پليس لاهيجان رفت و گفت شوهرش ناپديد شده است.

وي ادامه داد: ساعتي قبل شوهرم به همراه دوستانش براي شكار پرنده به شاليزارهاي روستاي كوشال رفتند. شوهرم يك اسلحه شكاري با مجوز داشت كه هر وقت با دوستانش به شكار مي‌رفت، آن را با خود مي‌برد و معمولا يك يا 2ساعت بعد به خانه برمي‌گشت. امروز اما چندين ساعت از رفتنش گذشته و هرچه با موبايلش تماس مي‌گيرم، جواب نمي‌دهد.

با اظهارات اين زن تيمي از مأموران جست و جو در شاليزارها را شروع كردند اما اثري از مرد جوان نبود. صبح روز بعد يعني 21مهرماه بار ديگر گروهي از مأموران پليس، به همراه امدادگران هلال احمر و اهالي محل كه منطقه را به خوبي مي‌شناختند راهي شاليزارها شدند تا اينكه ساعت 11:30ظهر همان روز پيكر بي‌جان مرد شكارچي را پيدا كردند. او بر اثر شليك يك گلوله به پهلويش جانش را از دست داده بود. با دستور قضايي جسد به پزشكي قانوني منتقل شد و تحقيقات براي كشف راز جنايت ادامه يافت.

كارآگاهان در نخستين اقدام به تحقيق از اهالي محل پرداختند كه يكي از آنها سرنخي را پيش روي پليس قرار داد. آنطور كه مشخص بود قرباني آخرين بار به همراه 2نفر سوار بر يك دستگاه خودروي پرايد در آن حوالي ديده شده بودند.

با اين سرنخ، كارآگاهان متهم اصلي اين پرونده را كه مردي 40ساله بود، دستگير كردند. او اما در تحقيقات سكوت كرده و فقط مي‌گفت روز حادثه همراه قرباني نبوده و از او خبري ندارد. با وجود اين او تنها مظنون پرونده بود كه با دستور قاضي بازداشت شد و تحقيقات از وي ادامه داشت تا اينكه روز سه‌شنبه نهم آبان‌ماه قفل سكوت را شكست و جزئيات تيراندازي مرگبار را فاش كرد.

وي گفت: به همراه پسرخوانده‌ام و قرباني براي شكار پرندگان به شاليزار رفته بوديم كه پرنده‌اي را به دام انداختيم اما ناگهان پرنده بال زد تا پرواز كند. او تور را پاره كرد و من براي آنكه پرنده را به دام اندازم اسلحه‌ام را به سمت او گرفتم و شليك كردم اما گلوله‌ام به اشتباه به قرباني خورد. وي ادامه داد: پس از اين حادثه به كمك پسرخوانده‌ام تلاش كرديم قرباني را به بيمارستان برسانيم امادر بين راه متوجه شديم كه جان باخته و نفس نمي‌كشد. از ترس همانجا در شاليزار رهايش كرديم. اسلحه را هم داخل كانال آب انداختيم.

پس از اعتراف اين متهم، مأموران پسرخوانده وي (متهم رديف دوم) را صبح چهارشنبه دستگير كردند. او كه جواني 19ساله است گفته‌هاي پدرخوانده‌اش را تأييد كرد و مدعي شد كه مرگ قرباني يك حادثه بوده است.در همين حال سرهنگ محمود قاسمي، فرمانده انتظامي شهرستان لاهيجان استان گيلان به همشهري گفت: پس از اعتراف متهم، مأموران راهي منطقه شدند و اسلحه را كشف كردند. از سوي ديگر متهم به بازسازي صحنه حادثه پرداخت و هم‌اكنون تحقيقات در اين خصوص ادامه دارد تا عمدي بودن يا نبودن اين حادثه مشخص شود.

کد خبر 387076

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha