همشهری آنلاین: طلا در معاملات چهارشنبه دهم آبانماه بازار جهانی تحت تاثیر صعود ارزش دلار آمریکا در آستانه اعلام تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۲۶۹.۸۶ دلار رسید.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر تغییر چندانی نداشت و ۱۲۷۰.۹۰ دلار بود. بهای معاملات این بازار سه‌شنبه نهم آبانماه با ۷.۲۰ دلار یا ۰.۶ درصد کاهش، در ۱۲۷۰.۵۰ دلار بسته شده بود. طلا برای ماه اکتبر حدود ۱.۱ درصد کاهش ثبت کرد که دومین کاهش ماهانه متوالی بود.

بازار منتظر اعلام نام رئیس آینده بانک مرکزی آمریکا، نشست سیاست پولی بانک مرکزی انگلیس در روز پنج‌شنبه و آمار اقتصادی بااهمیتی شامل آمار اشتغال ماهانه آمریکا است.

به گفته تحلیلگران گروه بانکی ANZ، قیمت طلا از رشد ارزش دلار تحت فشار قرار گرفته و علاقه سرمایه‌گذاران به این فلز ارزشمند با بهبود ارزش دلار نسبتا ضعیف شده است. با این‌همه سرمایه‌گذاران در آستانه اعلام نام رئیس جدید بانک مرکزی آمریکا و همچنین نشست ماهانه این بانک محتاط مانده‌اند.

بانک مرکزی آمریکا بیانیه پایانی نشست سیاست پولی دو روزه خود را بعد از ظهر چهارشنبه دهم آبانماه منتشر مي‌كند.

به گفته جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا، افزایش نرخ‌های بهره در دسامبر تا حدود زیادی در بازارها لحاظ شده است. با این‌همه سرمایه‌گذاران منتظر موضع بانک مرکزی آمریکا درباره سیاست پولی هستند به خصوص مایلند درباره دورنمای تورم و چگونگی واکنش بانک مرکزی به آن اطلاعات بیشتری دریافت کنند. به عبارت دیگر تمايل دارند بدانند بانک مرکزی تصمیم می‌گیرد منتظر بماند و دست نگه دارد یا به افزایش نرخ‌های بهره ادامه دهد که مورد دوم برای قیمت طلا منفی خواهد بود.

نرخ‌های بهره بالاتر از ارزش دلار پشتیبانی کرده و بازده اوراق قرضه را بالا می‌برد و به جذابیت سرمایه‌گذاری در طلا که سوددهی ندارد، لطمه می‌زند.

مارک تو، مدیر تحقیقات در گروه مالی وینگ فانگ هنگ کنگ به رویترز گفت: گمانه‌زنی درباره فردی که قرار است ریاست بانک مرکزی آمریکا را به دست بگیرد، بر قیمت‌های طلا تاثیر گذاشته است. بازار منتظر خبرهای مهمی است و به محض این‌که این اخبار اعلام شود ممکن است نوسان افزایش پیدا کند.

در بازارهای مالی، دلار در برابر سبدی از ارزهای بزرگ افزایش یافت و بازارهای سهام آسیا در پی رشد قوی اقتصادی جهانی، به بالاترین رکورد در ۱۰ سال گذشته صعود کردند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۶.۷۲ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۲ درصد افزایش یافت و در ۹۱۷.۰۵ دلار ایستاد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، ۹۸۳.۳۵ دلار معامله شد.

کد خبر 387018

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha