سه‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین بانوی فیلمساز ایرانی معرفی‌شده به آکادمی اسکار از رئیس‌جمهوری آمریکا دعوت کرد برای آشنایی بیشتر با فرهنگ ایران و پیامدهای جنگ به تماشای فیلم سینمایی «نفس» بنشیند.

Narges Abyar

به گزارش همشهري آنلاين، نرگس آبيار كه با «نفس» نماينده ايران در بخش بهترين فيلم خارجي‌زبان نودمين دوره مراسم اهداي جوايز اسكار است، درباره دليل اين دعوت از دونالد ترامپ به خبرنگار رويترز مي‌گويد: «او بايد فيلم مرا ببيند تا بداند زندگي مردم عادي تحت تاثير جنگ و انقلاب چگونه است و تصورش از كشور من عوض شود. سه هزار كودك ايراني در جنگ با عراق از دست رفتند و من گوشه‌اي از اين رنج را تصوير كرده‌ام. «نفس» درباره صلح است.»

سومين تجربه كارگرداني آبيار پس از «اشيا از آنچه در آينه مي‌بينيد به شما نزديك‌ترند» و «شيار 143» داستان يك دختر خردسال است كه ماجراهاي زندگي خود را از سال‌هاي پيش از انقلاب تا آغاز جنگ به زباني شيرين و كودكانه روايت مي‌كند. به عقيده خالق «نفس»، اين فيلم به جامعه آمريكا كمك مي‌كند تصور خود را از مردم ايران اصلاح كنند و بسان برخي سياستمداران نپندارند كه ايراني‌ها تروريست هستند.

آبيار مي‌گويد: «ترامپ از زبان تهديد عليه ايران و ايراني‌ها استفاده مي‌كند. آيا اگر او «نفس» را ببيند، باز هم همين‌گونه فكر مي‌كند؟ باز هم به تهديد كردن ايران ادامه مي‌دهد؟» هر چند او معتقد است در ايران هم بسان بسياري از كشورهاي ديگر زنان بايد براي به دست آوردن حقوق خود مبارزه كند اما ادامه مي‌دهد: «من براي ساختن و نمايش فيلم خودم چندان تحت فشار نبودم. گرچه كسي هم از من در برابر انتقادها دفاع نكرد.»

کد خبر 386919

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha