همشهری آنلاین: حاج حسن سلیمانی پدر سردار قاسم سلیمانی بامداد امروز سه شنبه نهم آبان ماه دارفانی را وداع گفت.

 قاسم سلیمانی

به گزارش ایرنا، حسن سلیمانی پدر سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس بامداد امروز - سه شنبه- در95 سالگی در اثر کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

مقامات کشوری و لشکری درگذشت پدر سردار سلیمانی را تسلیت گفتند

مقامات کشوری و لشکری درگذشت محمد سلیمانی پدر سردار 'قاسم سلیمانی'،فرمانده سپاه قدس ،که بامداد امروز سه شنبه دار فانی را وداع گفت،به وی تسلیت گفتند.

در پپام وزیر امورخارجه خطاب به سردار حاج قاسم سلیمانی آمده است: خبر درگذشت پدر بزرگوارتان در آستانه اربعین حسینی موجب تاثر و تالم شد.

محمدجواد ظریف در این پیام آورده است: اینجانب درگذشت این عبد صالح و صبور خداوند را که افتخار تربیت فرزندی شجاع و برومند چون شما را داشت به شخص جنابعالی، سایر بستگان، وابستگان و بازماندگان محترم تسلیت عرض می نمایم و از درگاه حضرت حق برای آن مرحوم علّو درجات و برای شما و بازماندگان صبر و اجرا مسئلت می نمایم .

  • پیام تسلیت ولایتی

علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری نیز در پیامی خطاب به سردار قاسمی آورده است: خبر درگذشت پدر بزرگوار جناب عالی مرحوم مغفور حاج حسن سلیمانی موجب تاسف و تالم شد.

وی در این پیام نوشت: به طور حتم ایثارگری ها و رشادت های جناب عالی فرزند رشید آن مرحوم در دفاع از حریم اهل بیت (ع) و تامین امنیت و اقتدار ایران اسلامی که در سایه فداکاری ها و جانفشانی های مدافعان حرم ایجاد شده، ذخیره ارزشمندی برای آن مرحوم خواهد بود.

ولایتی اضافه کرد: مصیبت وارده را به جناب عالی و بیت معزز ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای آن مرحوم غفران و رحمت الهی و برای جنابعالی و بازماندگان صبر و اجر و توفیق مسئلت می نمایم.

  • پيام تسلیت وزیر بهداشت

سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت نیز در پیام تسلیت به سردار قاسم سلیمانی نوشت: درگذشت ابوی بزرگوارتان را خدمت جناب عالی و خاندان معزز سلیمانی تسلیت عرض می کنم.

وی اضافه کرد: هرچند غم فقدان پدر بسیار سنگین است، اما خوش بر احوال آن پیر نیک اندیش که فرزندی را در مکتب مسلکش پرورش داد که امروز نماد مقابله با جهل و نفاق و کفر است و به یقین دعای خیر هزاران هزار کودک و زن و مرد رها شده از چنگال ظلم ظالمان، نثار روح بلند آن پدر نیک سرشت هست و خواهد بود.

اینجانب به سهم خود از پروردگار متعال برای آن فقید سعید، مغفرت و منزل در بهشت برین و برای حضرت عالی و بازماندگان، صبر و تندرستی خواهانم.

  • پيام سرلشکر صفوی

سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی ، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا طی پیامی درگذشت حاج حسن سلیمانی، والد گرانقدر سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه را تسلیت گفت.

دراین پیام آمده است: خبر درگذشت ابوی مکرمتان مرحوم حاج حسن سلیمانی واصل و موجب تأثر و تألم خاطر اینجانب گردید.

سردار صفوی تاکید کرد تلاش و مجاهدت پدران این سرزمین در تربیت و به ثمر نشاندن فرزندان مومن و شجاعی که عمر خود را در راه خدمت به انقلاب و اسلام عزیز صرف کرده اند ، ستودنی و بی بدیل است و بی شک این پدران سهم بزرگی در پاسداشت انقلاب ، حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تربیت نسل مجاهد و انقلابی دارند که بایستی به نوبه خود مورد تعظیم و تکریم قرار گیرد.

وی در پیام خود افزود: اینجانب سالها مجاهدت و تلاش خستگی ناپذیر آن پدر فداکار را در راه قرآن و عترت پیامبر اعظم (ص) و تربیت فرزندانی مجاهد و انقلابی همچون جناب عالی و سایر فرزندان که خدمات و مجاهدت های مخلصانه ای در آوردگاه انسان ساز دفاع مقدس و سنگرهای حساس پس از آن از خود نشان داده اید را ارج نهاده و با قلبی آکنده از حزن و اندوه ، از آستان اقدس ربوبی برای آن مرحوم علو درجات و هم نشینی با حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، صالحین و صدیقین و برای شما، خانواده محترم و سایر بازماندگان سوگوار، پاداش صابرین توأم با سلامت و سعادت مسئلت می‌ نمایم.

  • پیام تسليت سردار غیب پرور

سردار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین طی پیامی درگذشت پدر سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه را تسلیت گفت.

  • پيام تسليت آیت الله هاشمی شاهرودی

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی به سردار قاسم سلیمانی، درگذشت پدر وی را تسلیت گفت و از خداوند متعال برای بازماندگان آن مرحوم صبر و اجر مسالت کرد.

در بخشی از پیام آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی به سردار سرلشگر پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس آمده است: درگذشت والد گرانقدرتان را به شما تسلیت عرض می‌کنم.

وی در این پیام تصریح کرد: از خداوند متعال مسألت می‌کنم که ایشان را با انبیاء و اولیاء محشور فرماید و به شما و بازماندگان صبر و اجر مرحمت نماید.

  • پيام تسليت لاریجانی

رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت پدر سردار قاسم سلیمانی را به وی تسلیت گفت و برای آن مرحوم رحمت الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسالت کرد.

در بخشی از پیام علی لاریجانی به سردار حاج قاسم سلیمانی آمده است: درگذشت پدر بزرگوارتان موجب تاسف و تاثر شد.

وی در این پیام ضمن عرض تسلیت به سردار حاج قاسم سلیمانی و خانواده وی، برای آن مرحوم رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی از درگاه خداوند منان مسالت کرد.

اخبار تکمیلی در مورد زمان تشییع و مراسم درگذشت پدر سردار سلیمانی متعاقبا اعلام می شود.

کد خبر 386905

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha