همشهری آنلاین: مشاورعالی نماینده ولی فقیه درسپاه گفت: الگوی بسیج در ایران الهام بخش است و می‎تواند درآینده، درکل جهان اسلام منشا تحولات گسترده باشد و تنها راه به شکست رساندن استکبار جهانی نیز در کشورهای جهان و منطقه همین بسیج مردمی است.

 یدالله جوانی

 

به گزارش پایگاه خبری بسیج، سردار پاسدار یدالله جوانی با اشاره به توطئه‎های دشمنان علیه نظام اسلامی و عدم تاب آوردن دشمن در قبال آرمان‎های نظام دینی و اسلامی ما اظهار کرد: برای حفظ این نظام تنها راهی که وجود دارد حضور مردم در صحنه است که باید هوشمندانه و با سازماندهی و برنامه‎ریزی باشد.

وی افزود: این نیرو و مجموعه‎ای که نیروی مردمی را سازماندهی و در صحنه بکارگیری می‎کند بسیج است که از منظر حضرت امام و مقام معظم رهبری نیروهای مردمی است که همیشه در صحنه حضور دارد و آماده است تا از ارزش‎های این نظام و انقلاب دفاع کند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: بر همین مبنا مقام معظم رهبری همواره بر روی گستردگی و فراگیری بسیج تاکید داشتند لذا سازمان بسیج نیز باید سازوکارهای لازم را ایجاد کند تا بتواند این نیروی مردمی را به تناسب نیاز در صحنه‎های مختلف جذب و سازماندهی کرده و آموزش دهد تا در هر حوزه‎ای که نیاز به حضور باشد در صحنه حاضر شود و این نیاز انجام گیرد و باید توجه نمود که هیچ مجموعه‎ای مثل مردم و بسیج مردمی نمی‎تواند آن نیازها را به شکل فراگیر پاسخ دهد.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: تجربه‎ بسیج در ایران یک تجربه موفقی بوده و امروزه شاهد الگوگیری جریان مقاومت در منطقه از بسیج هستیم و آنچه که در لبنان اتفاق افتاده و حزب الله لبنان به عنوان یک نیروی مردمی توانست برای اولین بار شکست‏های راهبردی و سهمگینی را به رژیم صهیونیستی تحمیل کند.

این فرماندده دوران دفاع مقدس با اشاره به مقاومت‎های مردمی در سرزمین‎های اشغالی فلسطین و غزه، اظهار کرد: همچنان‎که وقتی توطئه‎ جنگ‏های نیابتی در منطقه از سوی استکبار جهانی و متحدینش در منطقه به اجرا درآمد و دشمنان امیدوار بودند طی چندماه سوریه را ساقط کنند و تحت سلطه خود قرار دهند و یا در عراق دولت را ساقط و داعش را در عراق مسلط کنند، اما با شکل‎گیری و توسعه نیروی مقاومت مردمی در عراق و سوریه که از بسیج ایران الهام و الگو گرفته‎اند، این کشورها توانستند در برابر داعش مقابله کنند؛ در واقع امروزه تعیین کننده اصلی در معادلات میدانی در عراق و سوریه همین نیروهای مردمی هستند.

سردار جوانی در پایان تاکید کرد: این الگوی بسیج که در ایران شکل گرفت و الهام بخش است می‎تواند در آینده، در کل جهان اسلام منشا تحولات گسترده باشد و تنها راه به شکست رساندن استکبار جهانی نیز در کشورهای جهان و منطقه همین بسیج مردمی است.

کد خبر 386786

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha