همشهری آنلاین: رئیس ستادکل نیروهای مسلح با تأکید بر این موضوع که«ما نمی‌توانیم دل خوش کنیم که رئیس جمهور آمریکا از تعادل روانی برخوردار نیست.»گفت: اگر تحریم‌ها برگردد خروج ما از برجام قطعی خواهد بود.

به گزارش تسنيم، سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح در همایش ملی پدافند غیرعامل طی سخنانی اظهار داشت: حضرت امام پس از پایان جنگ در شهریور ماه سال ٦٧پیام بسیار مهمی را داشتند که گفتند در ایام جنگ امکان تدوین راهبردهای دفاع همه حانبه وجود نداشته است و امروز این فرصت وجود دارد که به این دفاع همه‌جانبه پرداخته شود

وی افزود: یکی از مسایل مهم در دفاع همه جانبه پدافند غیر عامل بود که برکات آن برای کشور و جلوگیری از تهدیدات زیاد است.

سرلشکر باقری ادامه داد: یکی از مسائل مهم در پدافند غیرعامل شناسایی تهدیدات است تا مانند دفاع مقدس غافلگیر نشویم. علیرغم همه تهدیدات وضع امنیت کشور با گذشته قابل مقایسه نیست و با وجود همه تحریم‌ها انقلاب اسلامی در حال رشد است و هیچ کدام از تصمیمات جنوب غرب آسیا بدون حضور ایران انجام نمی‌شود.

اهم اظهارات سرلشكر باقري به اين شرح است:

به موازات رشد انقلاب اسلامی تهدیدات علیه ما هم در حال رشد است و در همین دوره اخیر ما شاهد دو دسته تهدید بزرگ علیه انقلاب اسلامی بودیم.یک دسته از این تهدیدات تروریسم تکفیری بود. واقعیت آن است که سالهاست که استکبار جهانی روی این موضوع کار می‌کرد که چگونه میتواند با تحریک بخشی از جوانان مسلمان جهان اسلام را به آشوب بکشد و محور مقاومت و مناطقی که منافع صهیونیست‌ها را تهدید می‌کند دچار آسیب کند.

* نتیجه این کار کردن‌ها شکل‌گیری داعش و جبهه‌النصره بود که بیش از 6 سال در سوریه و 3 سال در عراق این کشورها را درگیر کردند. این موضوع مسئله کوچکی نیست که بخش‌های بزرگ یک کشور را درگیر کنند که هم اسلام را بدنام و هم توانمندی‌های جهان اسلام را برای تخریب زیرساخت‌ها و بهره‌برداری به نفع اسرائیل به جان هم بیندازند.

*ما امروز در مراحل پایان این تهدید به سر می‌بریم و در روزهای آینده تصرف سرزمینی داعش در عراق و سوریه پایان خواهد یافت هر چند که این تهدید به شکل ترور و مسائل فرهنگی ادامه خواهد داشت.

*موضوع دوم کلید زدن تجزیه کشورهای اسلامی آن هم درست در زمان نابودی داعش بود. آنها این موضوع را از شمال عراق شروع کردند و با ایجاد یک همه‌پرسی که هزار سوال در آن بود می‌خواستند کردستان عراق را مستقل کنند اما با درایت مرجعیت و دولت و ملت عراق این اجازه به آنها داده نشد که این موضوع به سایرین هم سرایت کند. اگر حاکمیت و تمامیت ارضی کشورهای جنوب غرب آسیا به رسمیت شناخته نشود منافع آن به سود آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهد بود تا با ایجاد کشورهای کوچک و نیازمند به کمک خارجی جنگ و خونریزی در این کشورها به راه بیندازند و منافع کشورهای اسلامی را از بین ببرند. این توطئه نیز در نطقه خفه شد و جهان اسلام در ادامه باید به هوشیاری و بصیرت عمل کند.

*راهبردهای اعلامی از سوی ترامپ علیه ایران را تهدیدی جدید علیه کشور است. آمریکایی‌ها پس از ماهها کار راهبردی را تدوین و اعلام کردند که می‌تواند کشور ما و یا کشورهای مستقل را دچار مشکلاتی بکند.ما نمی‌توانیم دل خوش کنیم که رئیس جمهور آمریکا از تعادل روانی برخوردار نیست. آمریکا نظامی است که علیرغم تشکیل شدن از احزاب و تشکل‌های مختلف در دشمنی با انقلاب اسلامی وحدت دارند. برای مثال در موضوع تصویب تحریم‌ها علیه توان موشکی کشورمان ملاحظه کردید که در کنگره‌ آمریکا این موضوع رای بالایی آورد. در یک دولت دست چدنی آمریکایی‌ها آشکار است و در دولتی دیگر زیر دستکشی مخملی پنهان است.

*هدف اصلی آمریکایی‌ها از تدوین راهبردهای جدید براندازی نظام جمهوری اسلامی است که طی روزهای اخیر نیز وزیر خارجه آمریکا به صورت علنی آن را بیان کرد.کسی که هدفش براندازی ماست لیاقت و جایگاه مذاکره ندارد. با کسی می‌شود مذاکره کرد و یک درصد هم احتمال تفاهم داد که به دنبال براندازی نباشد. روش آمریکایی‌ها بهره‌گیری از تمام روش‌های ممکن است و در این موضوع آنها استفاده از جنگ نظامی و روش سخت را در انتهای لیست و اجرای تحریم‌های اقتصادی و تنگنای معیشتی را در راس تهدیدات جدید خود قرار داده‌اند.

*این تصمیم جمهوری اسلامی است که محدودیت‌هایی را موضوع هسته‌ای بپذیرد تا تحریم‌های مرتبط با این حوزه برداشته شود اما اگر این تحریم‌ها به بهانه‌های دیگری برگردد تصمیم نظام آن خواهد بود که ماندن در برجام معنایی نخواهد داشت.

*برجام یک هدف و یک آیه مقدس نیست که ما در هر شرایطی به‌ آن پایبند باشیم برجام یک قول و قرار دو طرفه است که عزیزان دستگاه دیپلماسی ما ماهها تلاش کردند و با 1+5 به توافق رسیدند و این موضوع در قطعنامه 2231 شورای امنیت نیز به تایید سازمان ملل رسید. یک بخش از برجام پذیرش محدودیت‌های هسته‌ای توسط جمهوری اسلامی و بخش دیگری از آن برداشته شدن تحریم‌ها بوده است اما اگر تحریم‌ها برگردد خروج ما از برجام قطعی خواهد بود.

 

کد خبر 386751

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha