همشهری آنلاین: یافته‌ها نشان می‌دهد انواع ورزش در حد متوسط می‌تواند منجر به تغییر در متابولیسم مغز و همچنین بهبود حساسیت انسولین کل بدن شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مطالعه جدید نشان می‌دهد انجام ورزش‌های با شدت بالا تنها برای دو هفته می تواند به پایین آوردن متابولیسم گلوکز در تمامی نواحی مغز در بین افراد مبتلا به دیابت نوع۲ کمک کند و موجب بهبود حساسیت به انسولین در کل بدن شود.

به گفته محققان، انرژی برای عملکرد عادی اعضای بدن لازم است. بسیاری از بافت‌ها می‌توانند از چربی یا پروتئین به عنوان منبع انرژی استفاده نمایند اما برخی دیگر نظیر مغز و سلول‌های قرمز خون تنها از گلوکز استفاده می‌کنند.

مصرف گلوکز تحریک کننده انسولین مغز در بیماران چاق و مبتلا به مقاومت انسولین افزایش می‌یابد اما بعد از کاهش وزن به حالت عادی بازگشته و حساسیت انسولین کل بدن هم بهبود می‌یابد.

در این مطالعه، محققان شرکت کنندگان میانسال که ورزش نمی‌کردند و مبتلا به دیابت نوع۲ یا علائم پیش دیابت بودند را به مدت دو هفته تحت تمارین ورزشی قرار دادند.

نتایج نشان داد در طول ورزش با شدت بالا متابولیت‌های با انرژی بالا نظیر کتون و لاکتات تولید شدند که می‌توانند به عنوان منبع انرژی برای مغز استفاده شوند.

کد خبر 386729

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha