مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: ناسا با نزدیک‌تر شدن به مراسم هالووین در آمریکا لیستی از صداهای ضبط شده در فضا را منتشر ساخته‌است که حتی اگر بدانید این اصوات به بیگانگان فضایی تعلق ندارند، باز کمی ترسناک هستند.

براساس گزارش ناسا، از امواج پلاسمايي ناهنجاي گرفته تا ارتعاشات راديويي سياره زحل و پچ پچ‌هاي شنيده شده روي قمر مشتري،‌ اين ليست فايل‌هاي صوتي قابل پخش از صداهاي فضايي در عين عجيب بودن،‌زيبا و گاه ناخوشايند هستند.

از آنجايي كه اين اصوات مستقيما توسط سيستم ضبط صدا ثبت نشده‌اند، دقيقا همان صداهايي نيستند كه در مكان ضبط شده به گوش مي‌رسند، براي مثال صدايي كه در قمر گانيمد ضبط شده با آنچه در حين ايستادن روي سطح اين قمر خواهيد شنيد متفاوت است.

اين اصوات در حقيقت براساس تبديل داده‌هاي ثبت شده توسط فضاپيماهاي مختلف و تجهيزات صوتي ايجاد شده‌اند و پس از ويرايش روي صفحه ساند‌كلود ناسا قرار گرفته‌اند. اين ليست اصوات فضايي را مي‌توانيد اينجا بشنويد.

براساس آنچه در اين ليست شنيده مي‌شود،‌ ترسناك‌ترين سياره در سامانه خورشيدي غول گازي اين سامانه، يعني سياره مشتري و قمرهاي متعدد آن هستند.

برخي از ترسناك‌ترين اصوات ضبط شده درحين عبور جونو از ميان ميدان مغناطيسي سياره مشتري ايجاد شده‌اند،‌زماني كه بادهاي خورشيدي با ورود به لايه مگنتوسفر كندتر حركت كرده و نوعي انفجار صوتي ايجاد مي‌كند.

اصوات ضبط شده در گانيمد از سيگنال هاي راديويي تبديل شده‌اي ايجاد شده‌اند كه توسط آنتن دو قطبي الكتريكي آزمايش امواج پلاسمايي،‌ واقع در فضاپيماي گاليله كه در سال 1996 از برابر اين قمر عبور كرده‌است ضبط شده‌اند.

اصوات عجيب و غريب تنها به مكان‌هاي دور از زمين تعلق ندارند،‌مگنتوسفر سياره زمين نيز صداهاي شديد و قوي از خود ايجاد مي‌كند. به گفته ناسا در مناطقي كه با ميدان مغناطيسي درگيرند، مانند فضايي كه زمين را احاطه كرده‌است، ذرات به صورت مداوم تحت تاثير امواج الكترومغناطيسي نوسان پيدا مي‌كنند،‌امواجهي كه به امواج پلاسمايي شهرت دارند و صداي ناهنجاري ايجاد مي‌كنند كه با استفاده از ابزار مناسب مي‌توان آن را شنيد.

کد خبر 386717

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha