رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست روز گذشته به شورای شهر رفت تا معضلات محیط‌زیست کلانشهر تهران را با اعضای این شورا در میان بگذارد.

آب شرب

عيسي كلانتري در بخشي از گفته‌هاي خود به عوامل آلوده‌كننده آب تهران اشاره كرد و گفت: شست‌وشوي دام در حاشيه سدهاي تأمين‌كننده آب تهران باعث آلودگي آب سدها مي‌شود.

محمد درويش، عضو هيأت علمي مؤسسه تحقيقات جنگل‌ها و مراتع درباره آلودگي آب تهران به همشهري گفت:گرچه فضولات دامي مي‌تواند يكي از منابع آلاينده آب‌هاي ورودي به سدهاي تهران باشد اما اصلي‌ترين منابع آلودگي آب‌هاي ورودي به سدهاي تهران، زباله‌ها، پساب‌هاي صنعتي، زهاب‌هاي كشاورزي آلوده به سموم و كود شيميايي و فاضلاب‌هاي خانگي، فاضلاب شهرك‌ها، مراكز گردشگري و توريستي و رستوران‌هايي است كه در البرز جنوبي واقع شده و هيچ سازوكاري براي تصفيه اين فاضلاب‌ها وجود ندارد و درنتيجه سفره‌هاي زيرزميني و منابع آب سطحي كه به سد كرج، ماملو، لتيان، لار و سد طالقان ملحق مي‌شود را متاثر مي‌كند.

اين كارشناس و فعال محيط‌زيست افزود: سكونتگاه‌هاي انساني در اطراف رودخانه‌ها و جمعيت رو به افزايش به‌خصوص در روزهاي آخر هفته از ديگر عوامل آلودگي آب است.علاوه براين، پساب‌هاي ناشي از صنايع آبكاري در شهرستان جاجرود و صنايع مبل‌سازي‌ به‌شدت سد ماملو و لتيان را آلوده مي‌كند.

کد خبر 386696

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha