همشهری آنلاین: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات از گشایش درهای صحن مقدس حضرت زهرا (س) در نجف اشرف به روی زائران اربعین حسینی و اسکان آنان در این مکان خبر داد.

صحن حضرت زهرا(س)

به گزارش ايرنا، حسن پلارک با اعلام اين خبر گفت: با توجه به اسکان زائران اربعین حسینی در صحن مقدس حضرت زهرا(س) تمامی اقدامات لازم برای رفاه حال زائران آیین اربعین در نظر گرفته شده و خدمت‌رسانی به شایسته‌ترین شکل درحال انجام است.

وی با بیان اینکه درصحن حضرت زهرا (س) درحرم مطهر علوی آماده اسکان و پذیرایی روزانه 60 هزار زائر اربعین حسینی هستیم، بیان داشت: اسکان و پذیرای زائران اربعین حسینی در صحن حضرت زهرا(س) با همکاری خیرین، موکب‌ها و مسئولان ایرانی و عراقی به انجام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه آیین اربعین حسینی یک حرکت مردمی با محوریت ملت عراق است که میزبانان اصلی آن محسوب می‌شوند باید حفظ و تقویت شود، گفت: در حالی که حدود 10 روز تا اربعین حسینی باقی مانده است، زائران ایرانی و سایر شیعیان از سراسر جهان خود را به نجف اشرف که نقطه آغاز پیاده‌روی اربعین است رسانده و حرکت خود را آغاز کرده‌اند.

پلارک با تاکید بر اینکه صحن مقدس حضرت زهرا(س) به دست متخصصان و هنرمندان ایرانی در حال ساخت است، افزود: بیش از 80 درصد از فضای طرح توسعه حرم مطهر علوی برای اسکان زانران اربعین حسینی مفروش و برای اسکان مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه مسئولیت کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین به ستاد بازسازی عتبات عالیات سپرده شده است، گفت: تا کنون حدود یک هزار و 500 دستگاه کامیون حامل اقلام و تجهیزات موکب‌های ایرانی وارد عراق شده است.

وی بیان داشت: 25 درصد از کل تدارک دیده شده از سوی موکب‌های ایرانی در شهر نجف اشرف متمرکز شده و مابقی در مرزها، مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا و شهرهای مقدس توزیع شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات همچنین از افتتاح کارخانه آب شرب بسته‌بندی شده در نجف خبر داد وگفت: با توجه به نیاز زائران اربعین کارخانه تولید آب شرب بسته‌بندی در اندازه‌های 200 و 300 سی سی به روش ترموفورمینگ در منطقه ثوره العشرین نجف اشرف از امروز کار خود را آغاز کرد.

وی افزود: کارخانه آب ساقی کوثر با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان تهران، استانداری تهران، شهرداری نجف اشرف و ستاد بازسازی عتبات عالیات راه‌اندازی شده است.

وی گفت: بنا به درخواست مردم، خیرین و ناذرین برای تسهیل راه‌های مشارکت، کد#110*780*(ستاره هفت هشتاد ستاره صدوده مربع) برای توسعه حرم‌ها و کد #1040*780*(ستاره هفت هشتاد ستاره ده چهل مربع) برای برپایی مراسم اربعین اختصاص یافته است.

کد خبر 386654

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha