همشهری آنلاین: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای طرح رجیستری برای مقابله با کالای قاچاق ۸۰ درصد قاچاق گوشی‌های تلفن همراه کنترل می‌شود.

موبایل

رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با جلوگیری از ورود گوشی‌های قاچاق تلفن همراه سالیانه حدود 70 هزار میلیارد ریال صرفه جویی می‌شود.

وی اظهار کرد: قبل از اجرای طرح رجیستری 90 درصد گوشی‌ها تلفن ‌های همراه بدون رعایت حقوق مصرف کننده و حقوق دولتی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شد.

وی گفت: در طرح رجیستری اشخاص حقیقی و حقوقی می‌‌توانند از مبادی قانونی مبادرت به واردات گوشی ‌های تلفن‌ همراه کنند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی افزود: طرح رجیستری از 2 سال گذشته مطرح بود ولی چون زیر ساخت‌های اجرای آن فراهم نبود از 28 مهر ماه امسال اجرایی شد.

وی با تاکید بر برخورد با اخلالگران و وارد کنندگان کالای قاچاق اظهار کرد: اجرای موفق طرح رجیستری همکاری و هماهنگی وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نیروی انتظامی، گمرک و سایر نهادهای مرتبط را می‌طلبد.

این طرح تلاش دارد بازار قاچاق تلفن‌های همراه را ساماندهی کرده و جلوی این معضل را برای همیشه بگیرد و به مردم کمک می‌کند از شیوه ورود گوشی‌های تلفن همراه به کشور آگاه شده و از خرید گوشی‌های وارداتی از مسیرهای غیررسمی خودداری کنند.

همچنین این طرح سبب می‌شود وارد کنندگان قانونی خدمات مطلوب پس از فروش را در اختیار مردم قرار دهند و کسی از نداشتن خدمات پس از فروش گوشی‌های تلفن همراه متضرر نشود.

کد خبر 386631

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha