همشهری آنلاین: استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: سکته‌های قلبی در جوانان خطرناکتر از افراد مسن بروز می‌کند.

خطرات سکته قلبی در جوانان بیشتر از افراد مسن است

ایرج ناظری استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و متخصص قلب در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: بیماری‌های قلبی از نظر درمان و کنترل بسیار پیشرفت داشته به طوری که امروزه کمتر کسی از بیماران کشورمان برای درمان عارضه‌های قلبی عروقی خود به خارج می‌روند.

وی بیان کرد: بیماری‌های قلبی یکی از عارضه‌های شایع در دنیا و ایران است و خوشبختانه با توجه به پیشرفت علم پزشکی کشورمان در این حوزه چندین سال بوده که فارغ‌التحصیل خارجی برای تشخیص و درمان این بیماری به کشور نیامده است.

ناظری ادامه داد: تشخیص و درمان بیماری‌های قلبی و عروقی به وسیله اعمال جراحی، آنژیوگرافی و بالون از سال 64 در بیمارستان امام خمینی انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: کم تحرکی، چاقی، آلودگی هوا تغذیه ناسالم و ریسک فاکتورهایی مثل سیگار چربی بالا و کلسترول باعث بروز بیماری های قلبی و عروقی در بین افراد می‌شود که در این بین عوامل وراثتی و ژنتیک باعث بروز مشکلات و مرگ و میر افراد می‌شود.

ناظری با بیان اینکه افراد اگر دارای سابقه ژنتیکی بیماری قلبی بوده حتما برای چکاپ باید به پزشک متخصص مراجعه کنند افزود: هنگامی که جوانان دچار سکته قلبی شده به دلیل آنکه رگ‌های ثانویه در قلب رشد نکرده در معرض خطر بیشتری در مقایسه با افراد میانسال و افراد سالمند قرار دارند و اگر از زمان شروع درد تا رسیدن به بیمارستان در حدود یک ساعت به طول انجامد بیماران از خطر مرگ نجات پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: کشور ما از لحاظ تجهیزات و لوازم و عمل‌های جراحی چیزی کمتر از کشورهای پیشرفته نداشته و متخصصان ما دارای توانمندی‌های زیادی در این حوزه هستند.

کد خبر 386611

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha