یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: تنها چند روز پس از انتشار لیست ثروتمند‌ترین آمریکایی‌ها توسط نشریه فوربس، جف بزوس بنیانگذار آمازون که در این لیست رتبه دوم را داشت،‌با جهشی ناگهانی جایگزین بیل‌گیتس شد.

جف بزوس

براساس گزارش CNN، بیل گیتس كه در ليست فوربس برای بیست و چهارمین سال پیاپی با ثروتی به ارزش ۸۹ میلیارد دلار همچنان رتبه اول این لیست را در اختیار داشت، اكنون در رتبه دوم جهان قرار گرفته‌است و جف بزوس بنیانگذار آمازون اكنون عنوان ثروتمند‌ترين مرد جهان را به دست آورده‌است.

سهام شركت آمازون روز جمعه 27 اكتبر 2017 پس از انتشار گزارش درآمد شركت، با جهشي 13.5 درصدي مواجه شد. سود آمازون در طي سه ماه به بيش از يك چهارم ميليارد دلار رسيده‌بود.

بزوس كه تقريبا 80 ميليون سهام آمازون را در اختيار دارد، براساس جديد‌ترين داده‌هاي شركت FactSet به خاطر اين جهش يك روزه سهارم بيش از 10 ميليارد دلار به ثروتش افزوده شد و مجموع ثروت وي اكنون به 90 ميليارد دلار رسيده‌است.

گيتس در پايان روز تجاري پنجشنبه 26 اكتبر 2017 با ثروتي برابر 88 ميليارد دلار هنوز در ليست شاخص جهاني بلومبرگ رتبه اول را در اختيار داشت. در همان زمان ثروت بزوس براساس شاخص بلومبرگ 83.5 ميليارد دلار بود اما در روز بزرگ بعدي وي توانست اين فاصله را پر كند.

اما در همان زمان ارزش سهام گيتس در مايكروسافت نيز با افزايشي هفت درصدي مواجه شد. گيتس تا ماه سپتامبر 103 ميليون سهام مايكروسافت را در اختيار داشته‌است و افزايش 6 دلاري ارزش سهام اين شركت باعث شد تا 600 ميليون دلار به ثروت وي افزوده شود.

بزوس پيش از اين نيز توانسته بود مقام پرزرق و برق گيتس را از او بگيرد. در 27 جولاي باري ديگر به دليل افزايش ارزش سهام آمازون ثروت بزوس به 90 ميليارد دلار رسيده بود.

فوربس طي روزهاي گذشته گزارش رده‌بود كه ارزش مجموع ثروت 400 میلیاردر آمریکایی 2.7 تریلیارد دلار است که این نیز خود رکوردی جدید در رتبه‌بندی اين سايت به شمار می‌رود. مجموع ثروت 400 ثروتمند برتر آمریکا در سال گذشته 2.4 تریلیارد بوده‌است. این یعنی میانگین درآمد خالص هر یک از این افراد 6.75 میلیارد دلار است.

کد خبر 386600

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha