شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز، کارشناسان وال استریت نسبت به احتمال افزایش قیمت طلا در هفته جاری بدبین بودند در حالی که سرمایه گذاران اندکی خوش‌بینی یافتند.

به گزارش ایسنا، در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز برای هفته جاری ۱۶ کارشناس بازار شرکت کردند که از میان آنها ۱۱ نفر یا ۶۹ درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کردند و چهار نفر یا ۲۵ درصد افزایش قیمت این فلز را انتظار داشتند، در حالی که یک نفر یا ۶ درصد نسبت به روند قیمت طلا نظری نداشتند.

در این بین، ۵۹۹ نفر در نظرسنجی کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران شرکت کردند که از میان آنها، ۲۶۴ نفر یا ۴۴ درصد افزایش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کردند، در حالی که ۲۵۰ نفر یا ۴۲ درصد کاهش قیمت این فلز را انتظار داشتند و ۸۵ نفر یا ۱۴ درصد نیز نظری نداشتند.

در نظرسنجی هفته گذشته ۵۸ درصد از کارشناسان وال استریت و ۴۵ درصد از سرمایه‌گذاران نسبت به افزایش قیمت طلا بدبین بودند که پیش‌بینی درستی بود. هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر در معاملات روز جمعه پنجم آبانماه بازار نیویورک ۲.۲۰ دلار یا ۰.۲ درصد کاهش یافت و در ۱۲۷۱.۸۰ دلار بسته شد و برای کل هفته ۰.۷ درصد کاهش نشان داد که ششمین کاهش هفتگی در هفت هفته گذشته بود. طلا هفته گذشته از قوی شدن ارزش دلار و احتمال انتخاب یک فرد موافق تحکیم سیاست پولی برای ریاست بانک مرکزی آمریکا تحت فشار قرار گرفت و با کاهش روبرو شد.

از ابتدای سال ۲۰۱۷ تاکنون بدون لحاظ کردن هفته گذشته، کارشناسان وال استریت ۲۳ بار از ۴۱ بار جهت حرکت طلا را به درستی پیش‌بینی کردند که درستی پیش‌بینی آنها را به ۵۶ درصد می‌رساند. در مقابل سرمایه‌گذاران ۲۵ بار از ۴۰ بار روند حرکت قیمت طلا را به درستی پیش‌بینی کردند که درستی پیش‌بینی آنها را به ۶۳ درصد می‌رساند.

کوین گریدی، رییس شرکت فونیکس فیوچرز با اشاره با رشد سه درصدی تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه سوم، دلار قوی و درآمد مالی مطلوب شرکت‌های آمریکایی گفت: فضای کنونی شرایط را برای پایین رفتن قیمت طلا مساعد کرده است. هنوز معاملات خرید زیادی در بازار وجود دارد که فروش آنها قیمت طلا را با سقوط بیشتری روبرو خواهد کرد.

چارلی ندوس، کارشناس بازار شرکت لاسال فیوچرز نیز به کیتکونیوز گفت: قوی شدن ارزش دلار طلا را در کوتاه‌مدت تحت فشار قرار می‌دهد و شاید این فلز تا محدوده ۱۲۵۰ دلار کاهش قیمت پیدا کند.

باب هابرکورن، کارگزار کالا در شرکت آر جی او فیوچرز بر این باور است که طلا به اخبار مثبت جدیدی نیاز دارد تا به قیمت بالاتری صعود کند و در فقدان عوامل حمایت‌کننده، انتظار میرود قیمت این فلز ارزشمند ضعیف‌تر شود.

کد خبر 386477

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha