همشهری‌آنلاین: یکی از منابع ارشد دولت برزیل اعلام کرد میشل تمر، رئیس‌ جمهور این کشور در مارس سال آتی میلادی کابینه خود را ترمیم و احتمالا اعضای اصلی‌ترین حزب متحدش را پس از آن‌که بسیاری از قانونگذارانش علیه او رای دادند، اخراج خواهد کرد.

 این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: انتظار ندارم حزب سوسیال دموکراسی برزیل عضوی از دولت آینده باشد.

این ترمیم کابینه به دنبال آن انجام مي‌شود که اکثر قانونگذاران حزب سوسیال دموکراسی برزیل در مجلس عوام روز چهارشنبه سوم آبان به این مساله که میشل تمر، رئیس‌جمهور برزیل به خاطر اتهام فساد محاکمه شود، رای مثبت دادند؛ اقدامی که بزرگ‌ترین شورش علیه دولت ۱۳ ماهه تامر محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز،این منبع افزود: حزب سوسیال دموکراسی برزیل قصد دارد سال آینده نامزد خود را در انتخابات ریاست جمهوری معرفی و ائتلاف تمر را کنار بگذارد.

باوجود اين‌كه مجلس عوام برزیل اتهام فساد علیه میشل تامر را رد کرد و دستور داد تا پرونده فساد علیه او کنار گذاشته شود اما این ترمیم کابینه احتمالا برنامه‌های تمر برای رفع کسری بودجه با هدف کمک به خارج شدن برزیل از بدترین رکود اقتصادی‌اش را خدشه‌دار می‌کند.

این ترمیم کابینه برنامه‌ریزی شده هم‌زمان با آن انجام خواهد شد که وزرا مجبورند تا ماه آوریل سال آتی میلادی برای شرکت در انتخابات ماه اکتبر کابینه را ترک کنند.

احزاب متحد کوچک‌تر از میشل تمر خواستند تا حزب سوسیال دموکراسی برزیل را از دولتش کنار بگذارد.

این حزب در حال حاضر چهار پست در کابینه دارد.

منبع مذکور گفت: احتمالا حتی اگر حزب سوسیال دموکراسی برزیل از دولت خارج شود، وزیر امور خارجه که یکی از اعضای این حزب است در سمت خود باقی خواهد ماند.

کد خبر 386443

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha