همشهری آنلاین: روسیه به اظهارات رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا علیه سوریه و بشار اسد رئیس جمهوری این کشور پاسخ داد و آن را بی‌مورد خواند.

 روسیه به اظهارات ضدسوری تیلرسون پاسخ داد

به گزارش ایرنا، وزیر خارجه آمریکا روز گذشته در سخنانی مداخله جویانه گفت: واشنگتن آینده‌ای برای بشار اسد در دولت آینده سوریه نمی‌بیند و حکمرانی خاندان اسد در حال پایان یافتن است.

واسیلی نبنزیا نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل امروز در پاسخ به این اظهارات مقام آمریکایی خاطرنشان کرد: به آمریکا توصیه می کنیم برای تعیین سرنوشت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه تلاش نکند.

شبکه تلویزیونی روسیه 24 در پایگاه اینترنتی خود به نقل از نبنزیا نوشت: بیان چنین سخنانی برای وزیر خارجه یک کشور بی مورد است.

رکس تیلرسون روز گذشته پس از دیدار با استفان دی میستورا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه، در گفت و گو با گروهی از خبرنگاران در شهر ژنو سوئیس علیه بشار اسد رئیس جمهوری سوریه سخن گفت.

تیلرسون مدعی شد: ایالات متحده خواهان یک سوریه یکپارچه و متحد، بدون هیچ نقشی برای بشار اسد در دولت است.

مقامهای آمریکایی در راستای سیاست های مداخله جویانه کشور خود بارها علیه حکومت سوریه و بشار اسد رئیس جمهوری این کشور سخن گفته و به این واقعیت توجه نمی کنند که وی از حمایت اکثریت مردم کشور خود برخوردار است.

گروه کشورهای غربی-عربی ضدسوری به پیشگامی آمریکا از شش سال پیش با راهبرد سرنگونی حکومت سوریه سبب شدند دهها هزار تروریست افراطی از کشورهای مختلف جهان به سوریه گسیل و از جنگ افزارهای پیشرفته، پول و حمایت های اطلاعاتی برخوردار شوند.

این اقدام های ضدسوری سبب تشکیل دهها گروه تروریستی شد که افزون بر قتل عام و کشتار صدها هزار تن در سوریه و عراق و همچنین ویرانی دو کشور، آوارگی میلیون ها عراقی و سوری را در پی داشته است، ولی گروه کشورهای غربی-عربی هنوز هم به حمایت از گروه های مسلح و تروریستی ادامه می دهند.

کد خبر 386363

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha