همشهری آنلاین: عضو شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم روشن شدن رویکردها و سیاست‌های صداوسیما در قبال شورای اسلامی شهر تهران، گفت: نیاز است که نحوه انعکاس و رساندن پیام شورا به جامعه در قالب یک نظام‌نامه‌ای مشخص، انجام شود.

میرلوحی

میرلوحی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره پیگیری شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در زمینه انتشار اخبار شهردار تهران در صدا و سیما، گفت: تصور می‌کنم همه رسانه‌ها از جمله رسانه ملی نقاط مشترکی با وظایف شورا به ویژه ماده 71 قانون شوراها دارند.

وی افزود: در این قانون 15 مورد کار مشترک میان رسانه‌ها و شورای اسلامی شهر تهران وجود دارد که لازم است در خصوص هر چه بهتر انجام شدن این اقدامات تعامل سازنده‌ای میان شورا و رسانه‌ها وجود داشته باشد.

این عضو شورای شهر تهران افزود: با رویکردی که پنجمین دوره شورا دارد موضوع فرهنگ‌سازی و مشارکت مردم به طور جد مدنظر قرار گرفته و در شهرداری تهران نیز همانطور که شهردار "، مشارکت و شکوفایی" را به عنوان شعار خود انتخاب کرده است فرهنگ‌سازی و مشارکت مردم به طور جد در دستور کار قرار دارد.

میرلوحی تاکید کرد: اگر قرار باشد با رسانه ملی کار کنیم نقاط تماس زیادی داریم لذا انتظار داریم که رویکردهای رسانه ملی روشن شود. البته ممکن است تلقی کنیم به دلیل اینکه در ابتدای کار هستیم هنوز نظم و سامان دقیقی پیدا نکرده، اما به نظر می‌رسد در اواخر دوره قبلی مدیریت شهری با توجه به برگزاری انتخابات شاهد بودیم که مدیران گذشته در رسانه ملی حضور داشتند به شکلی که تمام افتتاحیه‌های مترو و دیدگاه‌های آنها پوشش داده می‌شد.

وی افزود: احساس می‌شود دیدگاه‌های رسمی صداوسیما را باید از آن‌ها مطلع شویم و در مرحله بعد اگر احساس کنیم که کار آنها خوب است قطعا قدردانی خواهیم کرد و اگر احساس کنیم نیاز به گفت‌وگو، مذاکره و تفاهم داریم حتما این کار را انجام خواهیم داد. البته اگر خدای نکرده متوجه شویم که با گذشته تفاوتی ایجاد شده قطعا موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

میرلوحی تاکید کرد: هم مجموعه شورا و هم شهرداری منتظر هستیم و دقیق و حساس تمامی بخش‌های خبری و غیره را رصد خواهیم کرد. بی‌تردید می‌توان همکاری موثری با توجه به وظایف متنوع قانونی شورا میان این نهاد مردمی و رسانه ملی برقرار شود، اما نیاز است که نحوه انعکاس و رساندن پیام شورا به جامعه و همچنین اطلاع‌رسانی در خصوص مصوبات شورا با یک نظام‌نامه مشخص منتشر شود تا سیاست‌ها و رویکردهای رسانه ملی مشخص و دقیق باشد. در این حالت مردم نیز می‌توانند داوری کنند و تشخیص دهند که وضعیت صداوسیما بهتر شده یا خدایی نکرده نسبت به شورا و شهرداری عقب‌گردی داشته است.

کد خبر 386357

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha