جمعه ۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه پنجم آبان در تهران به امامت آیت‌الله امامی کاشانی اقامه شد.

امامی کاشانی آیت‌الله

به گزارش ایرنا، آیت الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در  نماز جمعه این هفته  با تبریک به دولت عراق برای شکست دادن و خارج کردن تروریست ها از کشورشان گفت: باز هم به شما برای جلوگیری از تجزیه کشور تبریک می گویم، زیرا دشمن نتوانست با اجیر کردن عده ای خونخوار داعشی عراق را تسخیر کند و این تنها با فداکاری مردم، نیروهای مردمی و مرجعیت امکان پذیر شد و این یک ارزش و اهمیتی است که آیندگان آن را تمجید خواهند کرد.

آیت الله امام کاشانی با اشاره به دیدار روز گذشته نخست وزیر عراق با رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان به عراقی ها گفتند به آمریکا اعتماد نکنید که این یعنی محور تمامی ارزش های عراق؛ و دیگری اینکه ایشان فرمودند که به نیروهای جوان اهمیت دهید که سخنی بسیار مهم است.

وی با اشاره به حضور جوانان در دفاع مقدس تصریح کرد: امام خمینی (ره) با نفس گرمش جوانان را در دوران دفاع مقدس روحیه داد و آنها وارد عرصه نبرد و در نهایت پیروزی در این جنگ کردند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به خاطرات وزیر خارجه اسبق امریکا درباره حضور در یک سخنرانی در کشورهای عربی خاطر نشان کرد: جان کری به اعراب گفت که شما نه افرادی مانند قاسم سلیمانی دارید نه پای اهدافتان برای مبارزه با تروریست ایستاده اید.
وی خاطر نشان کرد: سرداران سپاه و افسران ارتش و نیروهای فداکار برای کشور ارزش است و خداوند تمامی سرداران کشور از جمله سلیمانی و دیگر افسران را حفظ کند.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: ایران امروز در جهان می‌درخشد، اینکه آن رییس جمهوری نادان و بی‌ادب آمریکا نسبت به ملت ایران و سپاه حرف می‌زند، حسد، بغض و دشمنی است و جنگ با فکر، مغز، اندیشه، دل، فداکاری‌ها و شجاعت‌ها است که همین موارد برای کشورما امنیت و عزت آورده است.

امام کاشانی گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ درباره وسایل جنگی نمی‌توان صحبت کرد و چک و چانه زد و ما هرچه را برای اقتدار و انسجام و اعتلای کشور نیاز باشد، فراهم می‌کنیم و این نکته‌ای است که باید به آن توجه کرد.

وی خاطر نشان کرد: دشمن با فکرها می جنگد و این فکر و فرهنگ را باید حفظ کرد، زیرا این فرهنگ است که کشور را به اقتدار می رساند و این مراسم اربعینی که چندسالی است شروع شده، در آن نکته‌ای دارد که کربلا محور و حسین (ع) معلم است و راه، راه فداکاری و شهادت بوده که باید در جامعه گسترش یابد.

امامی کاشانی همچنین در خطبه اول نماز جمعه گفت: افرادی که نزد خداوند ارج و قرب بیشتری دارند، کوچکترین گناهان آنان بسیار بزرگ خواهد بود.

وی، با دعوت مومنان به رعایت تقوا به سالروز ولادت امام موسی کاظم (ع) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) براساس روایات در 7 صفر به بیان مقامات این دو امام شیعه پرداخت.

خطیب نماز جمعه افزود: مردم باید بندگی خداوند داشته باشد و برای خداوند همه کارهای خود را انجام دهد. چشمی که آزاد باشد هرچیزی را نگاه می کند، آزادی گوش باعث شنیدن هرگناهی خواهدشد، دلی که آزاد باشد خداوند در آن جای ندارد و باعث گناه می شود.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: گناه هرکسی به اندازه خودش بزرگ است یعنی افرادی که نزد خداوند ارج و قرب بیشتری دارند کوچکترین گناه آنها بسیار بزرگ خواهد بود.

وی اظهار داشت: همچون ائمه در تاریخ بشریت نداریم. ما اگر عبد و بنده خداوند باشیم، باید لباسمان، قیافه، کارها و نگاهمان را نیز خداوند بپسندد.

کد خبر 386353

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha