همشهری آنلاین: متخصص رادیوتراپی و انکولوژی با اشاره به علائم ابتلا به سرطان کلیه گفت: افراد سیگاری دو برابر بیشتر از دیگران به سرطان کلیه مبتلا می‌شوند.

سیگاری‌ها ۲ برابر بیشتر از بقیه سرطان کلیه می‌گیرند

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید هادی مولانا با اشاره به برگزاری همایش یکروزه RCC (سرطان های متاستایک) اظهارداشت: هدف از برگزاری این سمینار آشنا كردن پزشكان با آخرین مطالعات درباره سرطان‌های متاستایک كلیه است و در این سمینار از اساتید مجرب جراح ارولوژی و رادیوانكولوژیست دعوت بعمل آمده و جدیدترین دستاوردها در این حوزه مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.

وی افزود: یکی از تومورهای شایع دستگاه ادراری تومورهای کلیوی است البته سرطان کلیه اگر زود تشخیص داده شوند درمان پذیر بوده ولی در مراحل انتهایی و پیشرفته هیچ درمان محکم و قطعی در این زمینه وجود ندارد بنابراین تشخیص به موقع سرطان کلیه بسیار حائز اهمیت است.

این انکولوژیست ادامه داد: متاسفانه تعداد زیادی از بیماران در مرحله‌ای مراجعه می‌كنند كه قسمت‌های مختلف بدن درگیر شده است بنابراین توجه به علائم این بیماری و مراجعه به موقع به پزشک بسیار حائز اهمیت است.

  • وجود خون در ادرار شایع‌ترین نشانه سرطان کلیه

وی با بیان اینکه از شایع‌ترین علایم این سرطان وجود خون در ادرار است، افزود: مهم‌ترین علامت‌هایی که تومور‌های کلیه در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، احساس سنگینی و فشار در پهلوها ، درد در ناحیه کلیه ، دفع خون در ادرار و لمس توده در ناحیه پهلو است.

متخصص انکولوژی با اشاره به اینکه برای تشخیص تومورهای کلیوی راحت‌ترین روش سونوگرافی است، خاطر نشان کرد: افراد سیگاری دو برابر بیشتر از دیگران به سرطان کلیه مبتلا می‌شوند، چاقی و اضافه وزن، استفاده از رژیم‌های پرنمک،‌ مصرف زیاد گوشت قرمز و غذاهای فرآوری شده و برخی از شغل‌ها در صنایع شیمیایی از فاکتور‌های خطر در این سرطان است.

گفتنی است؛ همایش یکروزه RCC (سرطان‌های متاستایك) 4 آبان ماه در هتل پارسیان آزادی تهران، سالن الماس با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته این حوزه برگزار می‌شود همچنین این همایش دارای امتیاز بازآموزی برای رشته‌های رادیوانکولوژی، اورولوژی، هماتو انکولوژی و رادیولوژی است.

کد خبر 386242

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha