چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۱
۰ نفر

یک‌ماه پس از برگزاری انتخابات سراسری در آلمان، ولفگانگ شوبل، وزیر پیشین اقتصاد این کشور، به‌عنوان رئیس پارلمان انتخاب شد.

شوبل 75ساله كه بيش از 5دهه در صحنه سياست و اقتصاد آلمان حضور داشته، از ديروز به 8سال رياستش بر وزارت اقتصاد آلمان پايان داد تا در صدر پارلمان مركزي آلمان يا همان بوندستاگ بنشيند. انتخاب او كه قديمي‌ترين عضو پارلمان هم محسوب مي‌شود، با استقبال گسترده آلمان‌ها روبه‌رو شده است. شوبل 52سال پيش وارد حزب دمكرات مسيحي آلمان شد و 7سال بعد موفق شد با پيروزي در انتخابات پارلماني، وارد بوندستاگ شود.

او با پيشرفت در حزب، توانست رهبري آن را به دست بگيرد. شوبل طي سال‌هاي بعد پست‌هاي مهمي ازجمله وزارت كشور و وزارت اقتصاد را به‌دست گرفت. او نخستين وزير اقتصاد آلمان پس از جنگ جهاني دوم بود كه موفق شد در سال 2014 نه‌تنها كسري بودجه دولت را به صفر برساند بلكه مازاد درآمد هم داشته باشد.

به‌همين دليل او را در آلمان خالق «صفر سياه» مي‌نامند. ديروز 400نفر از كارمندان وزارت اقتصاد آلمان عدد صفر انگليسي را در حياط اين وزارتخانه شكل دادند تا از تلاش‌هاي شوبل تقدير كرده‌باشند. يوناني‌ها اما از شوبل خاطره خوبي ندارند چرا كه در دوره حضور او در وزارت اقتصاد آلمان مجبور شدند بابت پرداخت بدهي‌هايشان به آلمان‌ها رياضت اقتصادي پيشه كنند. حزب دمكرات مسيحي در انتخابات‌ ماه گذشته موفق شد اكثريت پارلمان را به‌دست بگيرد. بوندستاگ به‌زودي آنگلا مركل، پيروز انتخابات سراسري را براي چهارمين بار به‌عنوان صدراعظم آلمان انتخاب خواهد كرد. آلمان بزرگ‌ترين اقتصاد اروپا محسوب مي‌شود.

کد خبر 386197

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha