شنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۶ - ۱۶:۵۰
۰ نفر

مقام های بین المللی از به بن بست رسیدن مذاکرات برای رسیدن به توافق در مورد آینده کوزوو خبر دادند.

این در حالی است که اختلاف های ناتو و روسیه در این مورد همچنان ادامه دارد.
اکثریت آلبانی تبارهای این منطقه اعلام کرده‌اند با یا بدون توافق بین المللی به زودی اعلام استقلال خواهند کرد.

به گزارش رویترز، در نشست روسیه-  ناتو، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه‌ روسیه گفت: کشورهایی که از جدایی کوزوو بدون توافق از طرف صربستان حمایت می‌کنند، با بنا نهادن رسمی برای دیگر مناطق جدایی‌طلب در یک «سراشیبی نامطمئن»  قرار خواهند گرفت.

در حالی که روسیه خواستار مذاکرات بیشتر در این مورد شده است کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که وقت برای گفت‌وگو در این مورد به پایان رسیده است و دیگر فرصتی برای مذاکره نیست.

او گفت: ما دیگر می خواهیم در این مورد گام بعدی را برداریم. در پی شکست مذاکرات، اعضای ناتو توافق کردند که 16هزار نیروی صلحبان برای جلوگیری از هر نوع خشونتی در این استان حتی بعد از اعلام استقلال باقی بمانند.

مسئولان ناتو اعلام کردند به هر نوع تلاش برای در خطر قرار گرفتن جان و امنیت هر شهروند کوزوو پاسخی قاطعانه خواهند داد.به تازگی دبیر کل سازمان ملل گزارش میانجی گرانی را دریافت کرد که اعلام کردند در حل و فصل مسئله کوزوو به بن بست رسیده‌اند.

مقام‌های آمریکا، اتحادیه‌ اروپا و روسیه به دبیرکل سازمان ملل اعلام کردند که این مذاکرات به خاطر اینکه هیچ کدام از طرف‌ها حاضر نیستند از مواضع پیشین خود دست بکشند ناکام بوده است.

با این حال، ویتالی چورکین نماینده‌ روسیه در سازمان ملل، توصیف «ناکامی» در مورد مذاکرات 120 روزه در مورد آینده‌ کوزوو را رد کرد و این مذاکرات را اقدامی بسیار مهم دانست.

وی معتقد است که این مذاکرات نتایج جدی در پی داشته چون برای اولین مرتبه در چند سال اخیر 2طرف درگیر در مورد تعیین آینده‌ کوزوو در مذاکرات دو جانبه حضور یافتند.

کد خبر 38617

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز