همشهری آنلاین: وزیر دفاع روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که گروه تروریستی داعش کمتر از ۵ درصد از اراضی سوریه را تحت تصرف دارد.

 وزیر دفاع روسیه: فقط ۵ درصد اراضی سوریه در دست داعش است

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در نشست وزرای دفاع کشورهای آسه‌آن با بیان این مطلب، گفت که داعش قبل از عملیات هوایی روسیه در سوریه، ۷۰ درصد از اراضی سوریه را تحت تصرف داشت.

شویگو خاطرنشان کرد که نیروهای هوایی روسیه از زمان آغاز عملیات خود، ۹۴۸ اردوگاه آموزشی و ۶۶۶ کارگاه تولید مهمات و ۱۵۰۰ تجهیزات نظامی گروه‌های تروریستی را در سوریه منهدم کرده‌اند.

وزیر دفاع روسیه تصریح کرد که ۹۹۸ شهر و روستا و ۵۰۳ هزار منطقه به مساحت ۲۲۳ کیلومتر مربع آزاد شده است و بیشتر افراد مسلح نیز کشته شده‌اند و روند زندگی مسالمت آمیز در سوریه آغاز شده است.

وی عنوان داشت: ۱.۲۱ میلیون شهروند سوری از سال ۲۰۱۵ به کشور خود بازگشته‌اند که ۶۶۰ هزار تن از آنها فقط در سال ۲۰۱۷ به سوریه برگشته‌اند.

این مقام روسی تصریح کرد که در نتیجه فعالیت‌های مرکز روسی آشتی در سوریه، ۲۵۰۰ منطقه در اقصی نقاط سوریه به روند آشتی ملحق شدند.

وی همچنین گفت: تا سال ۲۰۱۵ داعش حدود سه میلیارد دلار سالانه از فروش نفت در اراضی سوریه درآمد به دست می‌آورد و در دوره‌های مشخصی حجم این فروش‌ها روزانه به ۱۰ میلیون دلار رسید. در حال حاضر درآمد مالی داعش از اراضی سوریه عملاً متوقف شده است.

از سوی دیگر، وزیر دفاع روسیه گفت که کشورش آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی را محکوم می‌کند و همچنین مخالف فعالیت‌های نظامی برخی کشورها در منطقه است که این فعالیت‌ها پیونگ یانگ را تحریک می‌کند.

شویگو عنوان داشت: گسترش تنش‌ها در شبه جزیره کره باعث ایجاد نگرانی است. ما به شدت آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی را محکوم می‌کنیم و در عین حال مخالف هرگونه فعالیت نظامی زیاد از حد برخی از کشورهای منطقه هستیم که پیونگ یانگ را برای انجام این آزمایش‌ها تحریک می‌کند.

وزیر دفاع روسیه همچنین بر اهمیت حفظ امکان گفت‌وگو با پیونگ یانگ تاکید کرد.

وی افزود: ما مطمئن هستیم که نقشه راه براساس طرح‌های روسیه و چین می‌تواند پایگاه ثابتی برای تقویت راهکارهای سیاسی و دیپلماتیک برای حل این مشکل باشد.

کد خبر 386146

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha