همشهری آنلاین: استاد علی‌اکبر شکارچی، آهنگساز و نوازنده برجسته کمانچه در فراق هنرمند زنده‌یاد فرامرز شکرخواه نوشت:

علی اکبر شکارچی

ساز و ردیف بهانه بود، روح فرامرز و علی تشنه چیز دگر بود. چیزی برتر از یادگیری ساز و نغمه، و شاید هر نغمه پلکانی بود که این دو دوست دیرینه در هر جا به دنبالش می‌گشتند ...

به گزارش همشهری آنلاین، متن یادداشت علی‌اکبر شکارچی، آهنگساز و نوازنده کمانچه به این شرح است:

«عشق داغیست که تا مرگ نیاید نرود، هر که بر چهره از این داغ نشانی دارد

انگار همین دیروز بود، فرامرز شکرخواه و علی ثابت‌نیا برای آمدن به کلاس کمانچه با من قرار گذاشتند. گفتم از کجا می‌آیید؟ گفتند از مشهد.

فرامرز

در همان جلسه اول از گفتار و رفتار و خنده‌هایشان، من آنان را مثل دو پرنده، دو مرغ عشق دیدم که به یکدیگر، به زندگی، به مردم و به موسیقی و کمانچه عشق می‌ورزند.

اگر شما باور نمی‌کنید، من باور می‌کنم ساز و ردیف بهانه بود، روح فرامرز و علی تشنه چیز دگر بود.

چیزی برتر از یادگیری ساز و نغمه، و شاید هر نغمه پلکانی بود که این دو دوست دیرینه در هر جا به دنبالش می‌گشتند و این بار سراغ آن را از من در تهران می‌گرفتند.

آن گمشده چیزی نبود جز نوشیدن جرعه‌ای از زندگی ناب، عشق ناب، دوستی و مهربانی ناب که از هم‌نشینی این دو دوست با سرمستی می‌تراوید. باور کنید اصلا وقت و زمان را در آمدن و رفتن این دو دوست (البته علی همیشه فرامرز را علاوه بر دوستی استاد و مراد خود می‌دانست) من حس نمی‌کردم، فقط می‌دانم با رفتن‌شان من سبک می‌شدم.

دوری راه و سختی آمدن با قطار و اتوبوس، آمدن و حضور آنان را از من گرفت. گرچه هیچ‌گاه ارتباط تلفنی ما قطع نشد؛ ولی همیشه یادآوری صدای آنان، خنده‌هایشان و شوخی‌های پر نزاکت این تن واحد در دو تن، مرا غرق در حسرت و سرور می‌کند.

من خبر درگذشت فرامرز را با عکسی که با لبخند همیشگی‌اش و دستی که آمدن و رفتن از این جهان را بی‌کلام انگار سلام و خداحافظی می‌کند، شنیدم.

وای بر من

وای بر علی، وای بر همسر گرامی‌شان، وای بر خانواده و دوستان او. من از میان رفتن یک چهره برجسته موسیقی و اخلاق را به همه هنرمندان ایران خصوصا اهالی هنر و موسیقی خراسان صمیمانه تسلیت می‌گویم و برای همه عزیزان فرامرز صبوری، پذیرش و طول عمر آرزو می‌کنم.

بدرود ای مرد صبور و عاشق

بدرود ای همدم جنگل و ساز و نغمه

بدرود فرامرز عزیز که داغ عشق بر پیشانی‌ات تا ابد خواهد درخشید».

کد خبر 386038

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha