همشهری آنلاین: رئیس دفتر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بخش اعظم ماموریت‌های ارتش و سپاه متفاوت است و ارتش بیشترین ماموریت را در حفظ تمامیت ارضی کشور عهده‌دار است و شاید ۲۵ درصد ماموریت‌های ارتش و سپاه همپوشانی داشته باشد.

 ابوالقاسم فروتن

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار ابوالقاسم فروتن روز دوشنبه در همایش بزرگ ارتشی و سپاهی یک لشکر الهی که به میزبانی نیروی زمینی ارتش در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد، افزود: استکبار جهانی امروز در حوزه تجهیزات، عده و عُده، تخصیص اعتبارات و توسعه نظامی از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار است.

وی اضافه کرد: اما آنچه که عامل برتری نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است، ایمان قوی آنان به خداوند سبحان است که این اتصال به قدرت بی انتهای الهی تمامی قدرت‌های پوچ دنیایی را محو خواهد کرد.

رئیس دفتر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح توضیح داد: این روزها ما افتخار می‌کنیم وقتی که رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان وارد کشور ترکیه (عضو ناتو) شد، به خوبی از ایشان استقبال کردند و رئیس ستاد ارتش ترکیه برای اینکه سرلشکر باقری را بدرقه کنند به شهر دیگری آمدند در حالیکه در دیپلماسی چنین رسمی نیست. در سوریه نیز به خوبی از هیات نظامی ایران استقبال کردند.

سردار فروتن ادامه داد: این تبلور تجمیع قدرت نیروهای مسلح کشورمان است که سبب شده نظام ما در دیپلماسی دفاعی قدرتمندانه عمل کند.

وی با اشاره به توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در دیپلماسی دفاعی گفت: برای نخستین بار است که در حوزه دفاعی، پروتکلی میان دو کشور طراحی و به امضا می‌رسد. اینها بیانگر قدرت نرم افزاری ایجاد شده و افزایش آن در سطح نیروهای مسلح علاوه بر قدرت سخت افزاری است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه رقابت میان ارتش و سپاه معنا ندارد، افزود: بخش اعظم ماموریت‌های ارتش و سپاه متفاوت است و ارتش بیشترین ماموریت را در حفظ تمامیت ارضی کشور عهده‌دار است و شاید 25 درصد ماموریت‌های ارتش و سپاه همپوشانی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، همایش بزرگ همدلی و اتحاد ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (ارتشی و سپاهی یک لشکر الهی) صبح امروز(دوشنبه) به میزبانی نیروی زمینی ارتش در ستاد فرماندهی این نیرو آغاز شد.

در این همایش یکروزه که با محوریت همبستگی، وحدت و یکپارچگی نیروهای مسلح به ویژه ارتش و سپاه برگزار شده، تعدادی از فرماندهان دو نیرو به ایراد سخنرانی پرداخته و در خصوص راهکارهای ارتقای هم افزایی بین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به تبادل نظر پرداختند.

کد خبر 386037

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha