همشهری آنلاین: محمدحسین مهدویان که حدود سه ماه پیش از منتفی شدن تولید پروژه «لاتاری» خبر داده بود، سرانجام پروانه ساخت سومین فیلم خود را گرفت و آن را به تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی مقابل دوربین می‌برد.

مهدویان

به گزارش همشهري آنلاين، فيلمساز جوان مازندراني كه قرار بود فيلمنامه «لاغرها برمي‌گردند» را با دوست و همراه هميشگي‌اش ابراهيم اميني براي توليد آماده كند، با تغيير تهيه‌كننده و البته جلب نظر شوراي صدور پروانه توليد حالا مي‌تواند با خيال راحت «لاتاري» را كليد بزند. گفته مي‌شود فيلمنامه مضموني درباره قاچاق دختران ايراني به كشورهاي عربي دارد و شايد همين دليل طولاني شدن روند صدور پروانه توليد آن شده بود.

مهدويان كه با «ايستاده در غبار» و «ماجراي نيمروز» سيمرغ‌هاي بلورين بهترين فيلم دو دوره اخير جشنواره فيلم فجر را به دست آورده، به احتمال فراوان براي سومين سال پياپي با يك پروژه بحث‌انگيز در مهم‌ترين رويداد سينمايي ايران حضور خواهد داشت. پيش از اين خبرهايي درباره بازي حميد فرخ‌نژاد و ساعد سهيلي در «لاتاري» منتشر شده بود و انتظار مي‌رود هادي حجازي‌فر هم براي سومين بار با مهدويان همكاري كند.

فيلمساز جوان و پرشور سينماي ايران كه برخي او را با دوران اوج ابراهيم حاتمي‌كيا مقايسه مي‌كنند، اوايل تابستان امسال درباره «لاتاري» در صفحه شخصي خود نوشته بود: «با همه تلاش و عشقي كه خرجش كرديم، نشد كه نشد كه نشد. نه كه حالمان گرفته نشده باشد؛ شد اما همه تلاش‌مان را كرديم گرفتار يأس نشويم. شايد يك روز كه خيلي هم دور نباشد، لاتاري را بسازيم. مطمئنم فيلمي جذاب و درجه‌يك مي‌شود.» و آن روز خيلي زودتر از تصور مهدويان از راه رسيد.

در اين ميان نمي‌توان از نقش رضوي در به سرانجام رسيدن پروژه «لاتاري» ساده گذشت؛ تهيه‌كننده جوان سينما سال گذشته «ماجراي نيمروز» را با موفقيت تمام در جشنواره فجر رونمايي كرد و انتظار مي‌رود «لاتاري» او و مهدويان در فجر سي و ششم از مدعيان شكار سيمرغ‌هاي بلورين باشد. از آنجا كه اين دو سابقه‌اي خوب در به سرانجام رساندن پروژه‌هاي سينمايي دارند، به احتمال فراوان حاصل همكاري‌شان هم تماشايي از آب درخواهد آمد.

کد خبر 386030

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha