همشهری آنلاین: سخنگوی دولت عراق گفت: دور چهارم مذاکرات ایران و آمریکا پیش از پایان دسامبر (اوایل دی ماه) با مدیریت دولت عراق برگزار می‌شود.

 به گزارش مهر، علی الدباغ در گفتگو با روزنامه الایام چاپ بحرین گفت که در مذاکرات ایران و آمریکا در اواخر دسامبر، نگرانی‌ها و مشکلات طرفین درباره عراق شناسایی خواهد شد.

سخنگوی دولت نوری المالکی افزود: ما عراقی ها موضوع عراق را به پرونده هسته‌ای ایران و مشکلات بین این کشور و آمریکا در مناطق دیگر نمی‌افزاییم.

وی درباره روابط ایران و کشورهای عربی گفت: روابط میان کشورهای عربی و ایران باید بررسی شود به گونه‌ای که این امر ریشه های مشکل میان آنها را از بین ببرد. من خواهان گفتگوهای ایران و اعراب با هدف شناسایی مشکلات میان آنها هستم و ما عراقی ها می توانیم زمینه این گفتگوها را فراهم کنیم، زیرا عراقی‌ها از موفقیت چنین گفتگوهایی بیشترین سود و از موفق نشدن آن بیشترین ضرر را خواهند برد.

به گفته وی، اوضاع امنیتی عراق رو به بهتر شدن است، اما دولت عراق همواره خطر القاعده را در این کشور احساس می کند. وی ضمن تاکید بر همکاری دولت و عشایر عراق در حفظ امنیت عراق، گفت : دولت عراق در سال آینده بودجه  48 میلیارد دلاری برای حمایت از تلاش امنیتی از طریق مبارزه با بیکاری و ایجاد فرصتهای شغلی برای مردم عراق، در نظر گرفته است.

الدباغ درباره اینکه برقراری امنیت و ثبات درعراق چه مقدار زمان به طول خواهد انجامید، گفت: اوضاع عراق پیچیده است و برقراری ثبات در آن نیازمند تلاش‌های فراوان است و حل و فصل این قضیه در زمان کوتاه امکانپذیر نیست.

وی درباره کاهش خشونت در بغداد پس از دستور تعلیق فعالیتهای نظامی گروه جیش المهدی از سوی مقتدی صدر گفت: اقدام مقتدی صدر شجاعانه بود به ویژه اینکه درباره حمله نکردن به نیروهای ائتلاف و نیروهای دولتی عراق صورت گرفت.

دور اول مذکرات ایران و آمریکا 28 مه (7 خرداد) و دور دوم 24 جولای (2 مرداد) و دور سوم نیز6 آگوست (15 مرداد) برگزار شد.

دور اول و دوم این مذاکرات بین حسن کاظمی قمی، سفیرایران درعراق و رایان کروکر،  سفیرآمریکا درعراق برگزار شد، اما دور سوم در سطح کارشناسان در منطقه الخضراء بغداد انجام شد.

کد خبر 38595

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز