۲ دختر نوجوان در اقدامی هولناک از پل روگذر چمران در اصفهان به پایین پریدند و یکی از آنها جانش را از دست داد.

پليس مي‌گويد كه آنها تحت‌تأثير بازي آنلاين نهنگ آبي دست به چنين اقدامي زده‌اند.اين حادثه ظهر شنبه رخ داد و در جريان آن 2 دختر دانش‌آموز 15و 16ساله كه از قبل تصميم گرفته بودند به زندگي خود خاتمه بدهند از بالاي پل روگذر چمران در اصفهان به پايين پريدند و به‌شدت آسيب ديدند.

به‌دنبال اين حادثه تيم‌هاي امدادي راهي آنجا شدند و هر دو را به بيمارستان منتقل كردند اما يكي از آنها به‌دليل شدت جراحات جانش را از دست داد و ديگري تحت درمان قرار گرفت. به‌دنبال اين حادثه فرمانده انتظامي استان اصفهان از نقش بازي نهنگ آبي در اين حادثه هولناك خبر داد و گفت: اين دو نوجوان قبل از پرت كردن خود با يك دستگاه ضبط صوت، با خانواده خود خداحافظي و علت اين كار را بازي آنلاين نهنگ آبي در فضاي مجازي اعلام كرده‌اند.

به گفته وي، پليس درخصوص بازي نهنگ آبي هشدارهايي داده بود؛ اين بازي در كشورهاي مختلف قرباني گرفته و تأثير بسياري بر ذهن دارد و افراد را وادار به رفتارهاي پرخطري همچون خودزني و خودكشي مي‌كند.در همين حال حسن رحيمي، دادستان اصفهان نيز از تشكيل پرونده قضايي در رابطه با بررسي علت فوت دختر نوجوان در دادسرا خبر داد و به خبرگزاري ميزان گفت: اين دونفر باهم تصميم مي‌گيرند كه اين كار را انجام دهند؛ آنها كليپي از قبل تهيه كرده‌اند و همه موارد مويد اين است كه كارشان با تصميم قبلي بوده است. به گفته وي، در اين حادثه يك دختر فوت و نفر دوم به‌شدت مجروح شده است.

در همين حال پيگيري‌هاي خبرنگار همشهري از مسئولان پليس اصفهان از اين حكايت دارد كه يكي از دختران نوجوان، در خانواده‌اي نابسامان زندگي مي‌كرده است؛ طوري كه مادر وي 3سال پيش دست به‌خودكشي زده و به زندگي خود پايان داده بود. پدر وي نيز به دلايلي در زندان به سر مي‌برد و به‌تازگي آزاد شده بود. يكي از شاهدان مي‌گويد: حدود ساعت 11:30 بود كه اين حادثه رخ داد. 2دختر نوجوان بالاي پل ايستاده بودند كه ناگهان يكي از آنها خودش را به پايين پرت كرد.

بعد از اين حادثه مردم كه متوجه ماجرا شده بودند به كمك او رفتند و تلاش كردند با صحبت كردن مانع پريدن دومين دختر شوند اما او نيز خودش را به پايين انداخت.پيگيري خبرنگار همشهري از بيمارستان امين كه دختر مجروح در آنجا بستري است، نشان مي‌دهد كه وي هوشياري خود را به‌دست آورده و از خطر مرگ گريخته است. او در بخش آي‌سي‌يو بستري و تحت درمان است.

  • بازي مرگ

بازي نهنگ آبي را نخستين‌‌بار جواني 22ساله روسي ابداع كرد. او بعدها و پس از دستگيري اعتراف كرد كه با اين كار قصد داشته تا كساني را كه به درد جامعه نمي‌خورند از بين ببرد. فيليپ بوديكين 3سال در زمينه‌هاي مهندسي صدا و روانشناسي تحصيل كرد اما در نهايت از دانشگاه اخراج شد و به طراحي اين بازي روي‌ آورد. او كه به گفته خودش، شخصيتي دوقطبي دارد با اين ادعا كه اين بازي چندمرحله‌اي است به طعمه‌هايش مي‌قبولاند كه بايد تا مرحله آخرش پيش بروند. مرحله آخر بازي مرگ بود و اين بازي در سال 2013ميلادي يعني حدود 4سال پيش براي اولين‌بار در دنيا پخش شد.

فريب‌خوردگان اين بازي نوجواناني بودند كه زمينه‌هايي از پرخاش داشتند و در دنياي آنلاين از اينكه درباره فكر و خيال‌هاي عجيب‌شان حرف بزنند، ابايي نداشتند. بازي نهنگ آبي 50مرحله داشت و بايد در عرض 50روز انجام مي‌شد. گوش دادن به آهنگ‌هاي شيطاني، تماشاي فيلم‌هاي خشن و خودزني برخي از مراحل بازي است و بعد از 50 روز وقتي اعتماد به نفس فرد كاملا تخريب شده او كه از قبل نسبت به‌خودكشي بي‌علاقه هم نبوده با درخواست سرپرست بازي به زندگي خود خاتمه مي‌دهد.

اين بازي در كشورهاي مختلف، قربانيان زيادي گرفته تا اينكه در نهايت سازنده آن دستگير و در دادگاه محاكمه شد. او در اعترافاتش گفت: «مردمي در دنيا هستند كه از نظر زيست‌شناسي زباله محسوب مي‌شوند. آنها هيچ فايده‌ و ارزشي براي جامعه ندارند و تنها چيزي كه براي جامعه مي‌آورند، نكبت و خرابي است. كاري كه من كردم، پاك كردن جامعه‌ از چنين موجوداتي بود.»

کد خبر 385936

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha