همشهری آنلاین: جرج دبلیو بوش رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا بدون نام بردن از ترامپ علیه «منزوی سازی، ناسیونالیسم و دروغ» سخن گفت و تاکید کرد که سیاست آمریکا نباید مبتنی بر این چیزها باشد. باراک اوباما نیز در سخنانی از ترامپ انتقاد کرد.

انتقاد جرج بوش از سیاست های ترامپ | ناسیونالیسم سفید لکه ننگ اعتبار آمریکاست

به گزارش دويچه وله، مدتی است که دیگر انتقاد از سیاست‌های ترامپ مختص دموکرات‌ها نیست بلکه هم حزبی‌های او در میان جمهوری‌خواهان نیز نسبت به سیاست‌های او با دیدی انتقادی نگاه می‌کنند.

در تازه‌ترین این انتقادها، جرج دبلیو بوش رئیس‌جمهور اسبق از حزب جمهور‌ی‌خواه که اتفاقا به تندروی متهم بود، بدون نام بردن از ترامپ از سیاست‌های او انتقاد کرده است.

جرج بوش روز پنج‌شنبه ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر) در نیویورک علیه سیاست مبتنی بر "ترور روانی و پیش‌داوری" سخن گفت و تاکید کرد که چنین سیاستی به خشونت و تحجرگرایی منجر می‌شود.

بوش گفت: «به نظر می‌رسد تعصب کور در حال ظهور است. سیاست ما در مقابل تئوری توطئه و دروغ‌پراکنی‌های مستمر آسیب‌پذیر است.» او همچنین تاکید کرد که هویت آمریکایی با "جغرافیا، تعلقات دینی، خون یا خاک" تعریف نمی‌شود.

بوش ادامه داد: «این بدان معناست که تعصب کور و ناسیونالیسم سفید در هر صورتی یک لکه ننگ برای اعتبار آمریکاست.»

رئيس‌جمهور اسبق آمریکا همچنین به نقش مهم مهاجران در آمریکا اشاره و نیز بر اهمیت تجارت جهانی تاکید کرد. ترامپ در هردوی این موضوعات روشی تند و انتقادی و مبتنی بر تغییر گسترده در سیاست پیشینیان خود اتخاذ کرده است.

باراک اوباما رئیس‌جمهور پیش از ترامپ نیز در یک کمپین انتخاباتی در نیوجرسی علیه "سیاست مبتنی بر تفرقه" سخنرانی کرد. او خطاب به مخاطبینش گفت: «شما [با انتخابتان] این پیام را به این کشور و به دنیا خواهید داد که ما سیاست مبتنی بر تفرقه و هراس را پس می‌زنیم، که ما به سیاستی خوشامد می‌گوییم که در آن همه به شمار بیایند و سهیم باشند.»

در سال جاری میلادی دو انتخابات برای فرمانداری نیوجرسی و ویرجینیا و نیز انتخاباتی برای یک کرسی سنا در آلاباما برگزار می‌شود. اینها همه پیش‌زمینه‌ای است برای انتخابات پارلمانی سال آینده میلادی که در آن تکلیف ۴۳۵ کرسی مجلس قانون‌گذاری و نیز ۳۳ کرسی سنا مشخص خواهد شد. در حال حاضر جمهوری‌خواهان در هردو مجلس اکثریت را دارا هستند.

کد خبر 385641

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha