آرش نورآقایی: از رفتار کارکنان هتل‌ها تا نظافت خیابان‌ها و از آرامش تاکسی داران تا لبخند دربانان، همه و همه به یادمان می‌آورد که در جزیره کیش سخت افزار لازم برای رونق گردشگری، همزمان با نرم افزار آن ایجاد شده است.

اگر مسافر برخی از هتل‌ها در کیش باشید هنگامی که از هواپیما بیرون می‌آیید، با وسیله نقلیه توریستی کولر دار به بخش CIP منتقل می‌شوید و بعد از زمان اندکی، در حالی که می‌بینید چمدان‌هایتان در داخل وسیله نقلیه قرار داده شده، به هتل می‌روید.

حتی اگر مسافر این هتل‌های 5 ستاره هم نباشید، انتقال شما به هتلتان به راحتی و به زودی انجام می‌شود. هتل‌ها امکانات انتقال مسافران را به هتل‌ها انجام می‌دهند.در طول راه (از فرودگاه تا هتل) راننده به شما خوشامد می‌گوید و جاذبه‌های کیش را برایتان معرفی می‌کند.هنگامی که به هتل می‌رسید با کمترین زمان ممکن (در ایران) به اتاقتان هدایت می‌شوید و در این لحظه است که حس می‌کنید روزهای خوبی در کیش خواهید داشت.
در فرودگاه می‌توانید اطلاعات و نقشه فارسی و انگلیسی جزیره را دریافت کنید.همچنین می‌توانید در لابی هتل از برنامه‌های متنوع و تفریحی جزیره باخبر شوید.

اما در کیش... شهر آرام است و ترافیک ندارد.از صدای بوق ماشین‌ها و دود کارخانه‌ها خبری نیست.مردم عصبی نیستند و گاهی لبخندی از روی رضایت روی لب‌هایشان دیده می‌شود. امنیت مطبوعی در جزیره حکم‌فرماست که دلیل بسیاری از فعالیت‌ ساکنان جزیره و همچنین رضایت گردشگران است.

اگر وارد یک مرکز تفریحی بشوید، در یا به‌طور خودکار باز می‌شود یا این که پشت در یک دربان با خوشرویی در را برایتان باز می‌کند.
سرویس‌های بهداشتی در جزیره، بهتر و پاکیزه‌تر از هر جای دیگر در ایران هستند. کف بازارهای خرید، از تمیزی برق می‌زند و نظافت‌چیان همواره مشغول انجام وظیفه‌شان هستند. از زباله در کنار سواحل آرام و‌خیابان‌ها خبری نیست.بسیاری از جوانان از اقصی نقاط کشور، کیش را برای کار و زندگی انتخاب کرده‌اند.آن‌ها در هتل‌ها و رستوران‌ها و مراکز تفریحی کار می‌کنند و تاکسی می‌رانند و در بازارها مغازه دارند.

وجود جوان‌ها در جزیره حاوی چند نکته اساسی است؛ 1- شهر زنده‌تر نمایش داده می‌شود. 2- نشان از امنیت و رضایت خاطر آن‌ها دارد. 3- امید فراوانی به آینده‌اشان دارند. 4- هیچ کاری را کسر شأن و مقام خود نمی‌دانند و تنها به‌عنوان یک فعالیت اجتماعی بسیار مثبت به آن می‌نگرند.به مثال‌های زیر دقت کنید:

الناز ارشاد، 24 ساله، فوق دیپلم معماری و از شهر مشهد است که به تنهایی به جزیره آمده و در یکی از هتل‌های 5 ستاره مشغول به کار است. وی که در بخش پذیرش کار می‌کند حقوق چندانی نمی‌گیرد و نمی‌تواند پس‌اندازی داشته باشد، اما بی‌نهایت از کارش احساس رضایت دارد. م.سلیمی 27 ساله و قبلا خبرنگار بوده است و هم‌اکنون در بخش روابط عمومی یک هتل مشغول به کار است. او کارش و همچنین محیط جزیره را دوست دارد. کوروش زمانی 21 ساله و فوق دیپلم هتلداری است. وی از مشهد به جزیره آمده و از بودنش در جزیره احساس رضایت می‌کند.

می‌توان گفت که کیش به واقع یک شهر کاملا متفاوت از دیگر شهرهای کشورمان است. از همان شهرهایی که وقتی بعد از چند روز از آن‌جا به شهر خودمان باز می‌گردیم تا چند روز اول و به‌طور ناخودآگاه، تفاوت‌ها را با هم مقایسه می‌کنیم و دوست داریم که دیگر شهرها هم به آن سمت و سو بروند و آرامش را برایمان به ارمغان بیاورند.

کد خبر 38559

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز