همشهری آنلاین: هفتاد و دومین دوره رقابت‌های اتحادیه ملی بسکتبال موسوم به NBA بامداد چهارشنبه به وقت تهران با دیدار تیم‌های بوستن سلتیکس و کلیولند کاوالیرز در کوئیکن لونز آرنا آغاز می‌شود.

Lebron James

به گزارش همشهري آنلاين، دو چهره اصلي بازي افتتاحيه ليگ NBA بي‌ترديد لبران جيمز و كايري اروينگ هستند كه در سه فصل اخير در كنار هم كليولند را سه بار به فينال رساندند و دو فصل پيش بود كه در ديداري تاريخي در زمين گلدن استيت وريرز بازي هفتم را بردند و پس از حدود 50 سال يك جام قهرماني براي شهر كليولند و ايالت اوهايو به ارمغان آوردند. اين دو ستاره امسال در بازي آغازين NBA مقابل هم قرار مي‌گيرند و اين اروينگ جوان است كه بايد در كوئيكن لونز آرنا مقابل تماشاگران پرشور كليولند بازي كند.

بازگشت كايري به اوهايو يادآور اتفاقي است كه چند سال پيش براي كينگ جيمز افتاد. پادشاه كه پس از سال‌ها بازي در كنار شواليه‌ها براي كسب عنوان قهرماني راهي ميامي شده بود، در بازگشت به كوئيكن لونز آرنا يكي از تلخ‌ترين شب‌هاي عمر خود را تجربه كرد. تماشاگران عصباني حسابي از خجالت فوق‌ستاره پيشين خود درآمدند و به نظر مي‌رسيد در نيمه اول موفق شده‌اند تمركز او را به هم بزنند اما جيمز در نيمه دوم راه افتاد و 24 امتياز از 38 امتياز خود را در وقت سوم به دست آورد تا ميامي هيت ساده‌تر از هميشه از سد كليولند بگذرد.

حالا هفت سال از آن دوران گذشته و اين بار قرار است تماشاگران از ستاره پيشين خود استقبال كنند. اروينگ كه سهمي زياد و نقشي اساسي در تنها قهرماني كليولند در NBA داشت، تابستان گذشته در اقدامي ناگهاني و غافلگيرانه درخواست انتقال داد و به جدي‌ترين رقيب قهرمان كنفرانس شرق پيوست. هر چند بوستن در عوض آيزيا تامس مصدوم را به كليولند منتقل كرد اما از بازي‌هاي پيش‌فصل چنين برمي‌آيد كه اروينگ كاملا جاي خالي ستاره چند فصل اخير سلتكيس را پر كرده و تقابل او با جيمز و ديگران ديدني‌تر از هميشه خواهد بود.

ديگر اتفاق مهم در اردوي شواليه‌ها، پيوستن دوين ويد به جمع بازيكنان است. بازيكن 35 ساله زاده شيكاگو كه سال گذشته پس از 13 سال از ميامي هيت جدا شد و به تيم زادگاهش پيوست، فقط يك فصل در شيكاگو بولز دوام آورد و حدود يك ماه پيش به كليولند آمد تا يكي از پنج ستاره آغازكننده بازي افتتاحيه باشد. ويد كه بهترين دوران خود را در ميامي كنار جيمز گذرانده و دو دوره پشت سر هم حلقه قهرماني را به دست كرده بود، در آخرين سال‌هاي فعاليت حرفه‌اي دنبال يك حلقه ديگر است.

دومين بازي روز اول از فصل عادي رقابت‌هاي NBA ساعت شش بامداد چهارشنبه به وقت تهران در ورزشگاه اوركل آرنا در شهر اوكلند بين گلدن استيت وريرز، مدافع عنوان قهرماني با هوستن راكتس برگزار مي‌شود. جنگجويان گلدن استيت تركيب سال گذشته را نگه داشته‌اند تا براي چهارمين سال پياپي راهي فينال شوند و به لطف هنرنمايي كوين دورانت و استفن كري سومين جام قهرماني را به دست آورند اما مهم‌ترين اتفاق در اردوي هوستن آمدن كريس پال است؛ بازيكني كه در لس‌آنجلس كليپرز يك ستاره بود و حالا مي‌خواهد با همكاري جيمز هاردن به سلطه چند سال اخير گلدن استيت در كنفرانس غرب پايان بدهد.

کد خبر 385477

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha