سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک خبرنگار و وبلاگ نویس شناخته شده در مالت، که بارها اتهامات مربوط به فساد مالی را علیه حلقه داخلی نزدیک به نخست وزیر این کشور مطرح کرده بود، در اثر انفجار خودرو وی در یک بمب گذاری کشته شد.

خبرنگار افشاگر در مالت کشته شد

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در همین حال نخست وزیر مالت بمب گذاری روز دوشنبه را در خودرو این خبرنگار را که 'کاروانا گالیزیا' نام داشت، اقدامی وحشیانه خواند و به سرویس های امنیتی این کشور دستور داد تا از حداکثر منابع خود برای سپردن عاملان این حادثه به دست عدالت استفاده کنند.

نخست وزیر مالت افزود: آنچه امروز رخ داد غیرقابل قبول بود. امروز روزی سیاه برای دمکراسی و آزادی بیان ماست.

به دنبال ترور این خبرنگار در مالت، هزاران نفر از شهروندان این کشور با حمل شمع و پلاکارد یاد وی را زنده کردند.

یکی از شبکه های تلویزیونی محلی گزارش داد که گالیزیا اوایل ماه جاری میلادی در مورد تهدیدهایی که دریافت کرده بود، شکایتی را در یک اداره پلیس تنظیم کرده بود.

نخست وزیر مالت نیز در ادامه در مورد این حادثه گفت: هر کسی می داند که کاروآنا یک منتقد سرسخت من از لحاظ سیاسی و شخصی بود اما هیچ کس نمی تواند این اقدام وحشیانه را توجیه کند.

این وب لاگ نویس در آخرین مطلبی که در وبلاگ خود یک ساعت پیش از مرگش قرار داده بود، بار دیگر اتهام هایی را علیه رئیس دفتر نخست وزیر مالت مطرح کرد و وی را یک کلاهبردار خواند که از نفوذش در دولت به نفع خود استفاده می کند.

این وبلاگ نویس پیش از این نیز مطالبی را علیه همسر نخست وزیر مالت منتشر کرده و عنوان کرده بود وی یک حساب مخفیانه در پاناما دارد که از آن سوءاستفاده می‌کند.

کد خبر 385452

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha