همشهری آنلاین: معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست از دانش‌آموزان کشور خواست تا با توجه به بحران آب کشور به فکر آب باشند و از این نعمت ارزشمند درست استفاده کنند.

به فکر آب باشید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، جشنواره ملی نخستین واژه آب و نواختن زنگ آب در دبستان دخترانه شهید جلائی‌پور منطقه دو تهران صبح امروز با حضور مدنی معاون سازمان حفاظت محیط زیست، میدانی و جانباز معاونین وزیر نیرو و حمیدی معاون وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان، فعالان محیط زیست و سازمان‌های مردم نهاد با هدف تربیت دانش‌آموزان حامی آب برگزار شد.

کاوه مدنی معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست در این مراسم با بیان این که در کشور آب هست اما کم است، از دانش‌آموزان خواست تا با صرفه‌جویی در مصرف آب و استفاده بهینه از این نعمت ارزشمند در ساختن آینده کشور مشارکت کنند.

مدنی از دانش‌آموزان خواست هنگام فراموشکاری و غفلت بزرگ‌ترها و پدران و مادران برای صرفه‌جویی و استفاده بهینه آب، به آن‌ها یادآوری کنند که بسیاری از دریاچه‌ها، تالاب‌ها و رودخانه‌های کشور همچون دریاچه ارومیه و زاینده‌رود به دلیل بی‌آبی خشک شده است.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: همه ما باید بدانیم که برای زندگی در این کشور نیازمند آب هستیم.

این مقام مسئول از دانش‌آموزان خواست تا با رعایت دو قانون "دوش گرفتن در پنج دقیقه" و "انداختن درب بطری آب معدنی پس از مصرف محتویات آن به درون بطری خالی و مچاله کردن بطری به منظور بازیافت بهتر و راحت‌تر" به حفظ محیط زیست کمک کنند.

مدنی تاکید کرد: بهتر آن که استفاده از بطری‌های آب معدنی به لحاظ تولید پسماند پلاستیکی محدود شود.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست از سازمان مردم نهاد "گروه بچه‌های آب" به دلیل فعالیت آموزشی- فرهنگی در حوزه آب تقدیر کرد و یادآور شد: فرهنگ‌سازی و آموزش باید از سنین پایین در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: همه باید بیاموزیم که به فکر آب باشیم. 

کد خبر 385429

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha