دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۴:۴۹
۰ نفر

"محمود احمدی نژاد" رییس جمهوری، تجلیل از استاد شهریار را تجلیل از فرهنگ غنی و تمدن ساز ملت ایران و مفاخر و میراث فرهنگی عظیم این سرزمین دانست.

به گزارش دفتر امور رسانه‌های ریاست جمهوری، وی  در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت استاد محمد حسین شهریار شاعر فقید، گفت: عشق به اهل بیت(س)، عشق به ایران و محبت و اخلاق از مفاهیم بلند و ارزشمندی است که در اشعار استاد شهریار موج می‌زند و شایسته است، گروهی با شناسایی ابعاد شخصیت شهریار، جوانان را با این مفاهیم ارزشمند که در آثار او فراوان است، آشنا کنند.

رییس جمهوری توجه و شناساندن مفاخر فرهنگی بزرگ ایران زمین را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: خلق شخصیت‌هایی نظیر حافظ، سعدی و شهریار ارزشمندترین میراث فرهنگی سرزمین ماست و باید با شناخت این میراث ارزشمند آن را به نسلهای بعدی منتقل و جوانان را با این ذخیره عظیم آشنا کرد.

"احمدی نژاد" حماسه آفرینی، عشق و محبت، شعور و آگاهی، فتح قله‌های علم، تدبیر در عالم سیاست و هنر آفرینی از جمله در عرصه ادبیات را از توانمندی‌های ملت ایران دانست و بر حفظ این میراث ارزشمند و فراهم کردن زمینه‌های تداوم آن تاکید کرد.

"اسفندیار رحیم مشایی" رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز در این مراسم، استاد شهریار را جزو میراث فرهنگی کشور دانست و گفت: هدف از برگزاری کنگره بزرگداشت شهریار شناساندن ابعاد شخصیت استاد شهریار به جامعه به ویژه جوانان است.

دبیر کنگره بزرگداشت استاد شهریار در این مراسم گزارشی از برنامه‌های این کنگره ارایه کرد.

روز ‪ ۲۷‬شهریور به عنوان روز شعر و ادب فارسی و روز بزرگداشت استاد سید محمد حسین شهریار تعیین شده است.

کد خبر 3853

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز