دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهر دوبی به تازگی تلاش زیادی می‌کند تا در دو زمینه، شهری مبتنی بر آینده‌ و شهری که به شدت در پی جلب توجه است، به شهرت جهانی برسد و در همین راستا تصمیم گرفته موتورهای پرنده کوادکوپتری را به ناوگان نیروهای پلیس خود بیافزاید.

براساس گزارش نيواطلس، هاوربايك يا موتور شناور پليس در نمايشگاه GITEX،‌بزرگترين نمايشگاه فناوري در منطقه خليج‌فارس رونمايي شد. اين موتور پرنده با كمك نيروي برق مي‌تواند خلباني را تا ارتفاع 5 متر و تا مسافت 70 كيلومتر جا‌به‌جا كند.

اين موتور همچنين مي‌تواند بدون حضور سرنشين با حداكثر سرعت 100 كيلومتر بر ساعت به پرواز درآيد. مدت پرواز 20 تا 25 دقيقه‌است و پس از آن موتور بايد براي سه ساعت به منبع برق وصل شود تا باطري‌هاي آن دوباره شارژ شوند. با اين‌همه مي‌توان با تعويض باطري‌ها مدت حضور آنها را در آسمان افزايش داد.

موتور

اين سيستم را روس‌ها طراحي كرده‌اند و با وجود ضعيف بودن موتورها و نزديك‌بودن پره‌هاي موتور به بدن خلبان، به هيچ‌وجه ايمن به نظر نمي‌آيند با اين همه مقامات دوبي قصد دارند از آن براي جا‌به‌جايي نيروهاي پليس خود استفاده كنند. اين درحالي است كه در بسياري از كشورها پرواز پهپاد‌هاي شخصي با وزن دو كيلوگرم مجهز به دوربين فيلمبرداري در مناطق پرجمعيت شهري ممنوع است زيرا ممكن است سقوط آنها فاجعه به بار آورد.

با اين همه مقامات پليس دوبي مي‌گويند استفاده از اين موتورها درحال حاضر در فاز آزمايشي قرار دارد و پس از آن سازمان پليس اين شهر بخشي مخصوص پهپاد‌هاي سرنشين‌دار و بدون سرنشين را براي انجام عمليات مختلف پليسي ايجاد خواهد كرد.

کد خبر 385227

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha