یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۵
۰ نفر

پاییز معمولا فصل شلوغی برای شرکت‌های موبایلی است؛ چراکه در این فصل معمولا شرکت‌های بزرگ جدیدترین محصولاتشان را معرفی می‌کنند؛ کمپانی‌هایی همچون سامسونگ، اپل، گوگل و هوآوی گوشی‌های پرچمدارشان را معرفی و راهی بازار می‌کنند.

گوشی موبایل

امسال حتي شلوغ‌تر از سال‌هاي قبل است؛ اپل 3گوشي معرفي كرده، سامسونگ با نوت۸ قصد دارد تجربه تلخ سال قبلش را جبران كند و گوگل 2گوشي پيكسل2 و پيكسل ايكس ال۲ را معرفي كرده و تا چند روز ديگر هوآوي گوشي جديدش از سري ميت، مبتني بر هوش مصنوعي را معرفي مي‌كند.

اپل 2مدل از گوشي‌هايش (آيفون۸ و آيفون ۸ پلاس) را وارد بازار كرده اما گوشي آيفون ۱۰ را به‌دليل مشكلاتي كه در زمينه تأمين قطعات دارد، هنوز وارد بازار نكرده است. با اين حال، گوشي‌هاي آيفون ۸ و ۸ پلاس هم‌اكنون در بازار موجودند البته نه با قيمت واقعي، بلكه مثل هر سال با قيمت‌هاي نجومي در دسترس كاربران قرار گرفته‌اند.

حتي آيفون10، كه هنوز وارد بازار نشده از ۱۲ تا ۲۰ ميليون پيش‌فروش مي‌شود. از سوي ديگر سامسونگ گلكسي نوت ۸ را به بازار عرضه كرده است. سامسونگ اين گوشي را از هفته پيش به شكل رسمي وارد بازار كرده؛ البته قبل از ورود رسمي نوت ۸ اين گوشي با قيمت نجومي عرضه مي‌شد اما با عرضه رسمي اين گوشي از سوي سامسونگ، قيمت اين گوشي منطقي‌تر شده، اما انتظار مي‌رود رفته‌رفته با سرد شدن تب اين گوشي‌ قيمت آن با كاهش مواجه شود. گوشي‌هاي پيكسل گوگل نيز در طول هفته جاري وارد بازار مي‌شوند. قيمت پايه اين گوشي‌ها نيز متاثر از آيفون‌هاي اپل بسيار بالاست؛ به‌ويژه پيكسل ايكس‌ال ۲ كه با قيمتي حدود آيفون يعني حدود هزار دلار راهي بازار مي‌شود. از سوي ديگر هوآوي اعلام كرده كه گوشي متفاوتي از سري ميت معرفي مي‌كند. گفته مي‌شود اين گوشي مبتني بر هوش مصنوعي است. هوآوي نيز قيمت بسيار بالاي هزار دلاري را براي اين گوشي درنظر گرفته؛ بنابراين انتظار مي‌رود اين گوشي نيز با قيمت نجومي وارد بازار شود.

بر اين اساس به كاربران توصيه مي‌شود كه اگر قصد خريد گوشي‌هاي پرچمدار امسال را دارند كمي دست نگه دارند تا قيمت گوشي‌ها كاهش پيدا كرده و با قيمت واقعي در اختيارشان قرار گيرد. قيمت گوشي امسال با كاهش چشمگيري همراه شده است اما بسياري از فروشنده‌ها از تب داغ بازار استفاده مي‌كنند و اين گوشي‌ها را با قيمتي بسيار بالاتر در اختيار مشتريان قرار مي‌دهند؛ بنابراين هم‌اكنون وقت خريد اين گوشي‌ها نيست و تا چندي ديگر كه تب اين گوشي‌ها فروكش كند با قيمت مناسب در اختيار مشتريان قرار مي‌گيرد.

کد خبر 385116

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha