همشهری‌آنلاین: نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با تاکید بر این‌که حزب‌الله با همکاری هم‌پیمانانش و دیگر طرف‌ها در لبنان نقش محوری در ثبات سیاسی این کشور دارد، گفت: حضور حزب‌الله باعث شد در طول شش سال و نیم از بحران سوریه، لبنان از پیامدهای منفی این بحران در امان بماند و نمی گذاریم لبنان بازیچه آمریکا و اسرائیل شود.

naimghasem

شیخ نعیم قاسم، معاون سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی‌ که در مراسم فارغ التحصیلی دانش آموزان مدارس منطقه "الجنان" داشت، گفت: ما به کسانی که فکر می‌کردند بحران سوریه به زودی به لبنان منتقل خواهد شد گفتیم نیروهای حزب‌الله برای حمایت از لبنان به سوریه رفته‌اند تا این بحران به کشور منتقل نشود اما آنها باور نکردند و شروع به تبلیغات رسانه‌ای گسترده علیه ما کردند اما درنهایت ثابت شد که مبارزه ما در سوریه واقعا در راستای حفاظت از کشور بوده است.

به گزارش ایسنا به نقل ازالمنار، نعیم قاسم اظهار داشت: کشورهای بزرگ و کشورهای منطقه تلاش می‌کنند با نشست‌های خود از لبنان در راستای منافع خود بهره ببرند. کشورهایی چون آمریکا می‌خواهند از طریق تحریم‌های آمریکا علیه نیروهایی که در برابر اشغالگری و وابستگی به غرب مبارزه می‌کنند لبنان را تخریب کنند.

معاون نصرالله افزود: آنها می‌خواهند دست‌نشانده‌هایی در منطقه داشته باشند که با نظارت آنها فعالیت کند اما از این پس ممکن نخواهد بود که برخی لبنان را در برابر کشورهای منطقه و جهان تخریب کنند.

نعیم قاسم تاکید کرد: لبنان با ریختن خون‌ها و فداکاری‌های بسیار از اشغالگری اسرائیل و خطر تکفیری‌ها در جنوب و شرق آزاد شده و ما نمی‌توانیم بپذیریم که پس از این آزادی لبنان به بازیچه‌ای در دست آمریکا، اسرائیل و یا برخی کشورهای عربی و یا هر طرفی که می‌خواهد لبنان را تخریب کند، تبدیل شود.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه گفت: امروز ما تهدیدهاي بسیاری علیه حزب‌الله و لبنان را شاهدیم. این تهدیدها زمانی که وحدت‌مان تقویت می‌شود و هماهنگی و وحدت میان سه طرف ارتش، مردم و مقاومت برقرار باشد، کم‌رنگ می‌شوند و از بین می‌روند. پیروزی‌های پیاپی که در منطقه ما محقق شد باعث شد ترامپ و آمریکا صدایشان را علیه ما بالا ببرند اما به آن‌ها می‌گوییم این پیروزی‌ها از این پس بیشتر خواهد شد.

نعیم قاسم در ادامه به انتخابات پارلمانی اشاره کرد و گفت: پس از ماه‌ها زمان برگزاری انتخابات پارلمانی فرارسیده است و ما نسبت به برگزاری آن در تاریخ تعیین شده تاکید بسیار داریم. این فرصتی برای آغاز مرحله جدید در تاریخ لبنان است و هیچ چیزی نمی‌تواند مانع برگزاری این انتخابات شود؛ به ویژه که هیات نظارت تشکیل و بودجه لازم پرداخت شده و قانون انتخابات نیز تصویب شده است. به همین دلیل ما معتقدیم انتخابات در مسیر درست خود در حرکت است.

او ادامه داد: قانون انتخابات به گونه‌ای است که تنها فردی که از آبرو و جایگاهی میان مردم برخوردار است، پیروز می‌شود، هر فردی که در انتخابات آتی پیروز شود قطعا از اعتبار و تایید هزاران تن و بلکه ده‌ها هزار تن در منطقه برخوردار است. بر این اساس کسانی که فکر می‌کنند می‌توانند با تکیه بر تحریک‌هاي طائفه‌ای  یا مذهبی وارد این انتخابات می‌شوند اشتباه می‌کنند.

کد خبر 384971

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha