جمعه ۱۶ آذر ۱۳۸۶ - ۱۱:۳۱
۰ نفر

آشپزی در مایکروفر ماکارونی از جمله غذاهایی است که با روش معمول پخت هم سریع درست می‌شود؛

چه برسد به آنکه آن را در مایکروفر آماده کنید. البته ماکارونی‌ای که در اینجا دستور پخت آن را داده‌ایم – با توجه به آنکه همراه میگو طبخ می‌شود – زمان پختش کمی متفاوت‌تر از ماکارونی‌های معمولی است.

  مواد لازم:
- 250 گرم ماکارونی رشته‌ای
- 1/5 لیتر یا 6  پیمانه آب جوش
- یک کیلوگرم میگو
- یک‌چهارم پیمانه روغن مایع گیاهی
- یک عدد فلفل دلمه‌ای قرمز
- یک‌سوم پیمانه یا 50 گرم بادام زمینی خردشده
- 2 قاشق سوپ‌خوری سس شیرین فلفلی
- یک‌سوم پیمانه آب لیموترش
- نصف پیمانه گشنیز خردشده
- نمک و فلفل به میزان لازم

 طرز تهیه:

1 – ماکارونی‌های رشته‌ای را با دست نصف کنید. یک ظرف پیرکس گود یا هر ظرف دیگری که امکان قرار گرفتن آن در مایکروفر  وجود دارد را آماده کنید و آب جوش را در آن بریزید. سپس ماکارونی‌های نصف‌شده را به آن اضافه کنید و به مدت 12 دقیقه  روی قدرت 100 درصد یا ماکزیمم بپزید. اگر ماکارونی پس از گذشت این مدت، همچنان سفت بود و مغزپخت نشده بود، این زمان را بیشتر کنید. فقط توجه داشته باشید که در طول این مدت 2بار در مایکروفر را باز کنید و ماکارونی را در آب هم بزنید. پس از پخت ماکارونی، ظرف حاوی ماکارونی و آب را از مایکروفر بیرون آورید و ماکارونی را آبکش کنید.

2 – حالا میگوها را پاک کنید و فقط پوست انتهای دم آن را باقی بگذارید. سپس نیمی از روغن را در ظرف گود دیگری - که مخصوص مایکروفر باشد– بریزید و میگوهای پاک‌شده، خلال فلفل قرمز و بادام‌زمینی خردشده را به آن اضافه کنید و بدون در، ‌روی حداقل قدرت مایکروفر، به مدت 5 دقیقه تا زمانی که میگوها تغییر رنگ پیدا کند، حرارت دهید. در این مدت یک‌بار مواد را هم بزنید.

3 – پس از اینکه میگو، فلفل و بادام در روغن تفت داده و پخته شد،‌ ماکارونی و بقیه روغن را همراه آب لیموترش و سس فلفل شیرین به مخلوط اضافه کنید و مواد را بدون در به مدت 4 دقیقه روی حداکثر قدرت مایکروفر بپزید؛ یک‌بار هم‌زدن در این مدت را از یاد نبرید. در پایان، گشنیز خردشده را با کمی نمک و فلفل به این مخلوط اضافه کنید و 2دقیقه دیگر نیز حرارت دهید. حالا غذا آماده است.

نکته: به جای سس فلفل شیرین، می‌توانید یک قاشق رب گوجه‌فرنگی را در نیم پیمانه آب مخلوط کرده و به غذا اضافه کنید.
توضیح: این غذا تقریبا پس از 45 دقیقه آماده خواهد شد.

کد خبر 38475

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز