همشهری آنلاین: شبکه خبری ان.اچ.کی ژاپن گزارش کرد نهاد بین المللی برنده جایزه صلح نوبل امسال مصرانه از ژاپن خواسته است به پیمان منع تسلیحات هسته‌ای بپیوندد.

 برنده جایزه صلح نوبل خواستار پیوستن ژاپن به پیمان منع تسلیحات هسته ای شد

به گزارش ایرنا به نقل از ان.اچ.کی ژاپن، اعضای «کارزار بین المللی نابودی سلاح های هسته ای (آیکان)» روز گذشته در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک در گفت و گو با خبرنگاران، کشورهای دارای سلاح های هسته ای و کشورهای زیر چتر هسته ای از جمله ژاپن را به خاطر مخالفت با پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای سازمان ملل متحد که در ماه ژوئیه به تصویب رسید، مورد انتقاد قرار دادند.

تیم رایت مدیر فعالیت های این گروه در منطقه آسیا - اقیانوس آرام بار دیگر درخواست خود از ژاپن برای امضا و تصویب این پیمان را تکرار کرد.

وی گفت عدم تصویب این پیمان توسط ژاپن خیانت به بازماندگان بمباران اتمی است که بیش از 70 سال بطور خستگی ناپذیر برای از بین بردن سلاح های هسته ای تلاش کرده اند.

او گفت که این بازماندگان به بشریت هشدار داده و مصرانه از جهان درخواست کرده بودند که به این هشدار گوش فرا دهند.

خانم بئاتریس فین مدیر اجرایی این گروه نیز گفت: کسب جایزه صلح نوبل این قابلیت را دارد که جنبش جهانی در مخالفت با سلاح های هسته ای که باعث فجایع بشری مصیبت باری می شوند را تقویت کند.

وی افزود: با توجه به اینکه تهدیدات ناشی از یک بحران هسته ای بالقوه رو به افزایش است، این جایزه صلح در زمان بسیار مناسبی اهدا شد.

با این حال وی گفت که گمان نمی کند کسب این جایزه باعث شود دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، از سلاح های هسته ای دست بکشد.

کد خبر 384743

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha