همشهری آنلاین: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر اینکه ایران می‌تواند به قطب چاپ و نشر منطقه تبدیل شود، ارائه تسهیلات از سوی دولت به فعالان صنعت چاپ را یک ضرورت برشمرد.

مهدی شیخ

به گزارش خانه ملت، مهدی شیخ با تأکید بر لزوم حمایت دولت از صنعت چاپ، تصریح کرد: با توجه به اینکه متولی ماشین آلات چاپ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وزارت صنعت، معدن و تجارت منتقل شده؛ نیاز است دولت برای فعال شدن این حوزه تسهیلاتی برای دست اندرکاران صنعت چاپ و بسته‌بندی در نظر گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید شرایط برای فعالان صنعت چاپ به گونه‌ای رقم بخورد که قیمت تمام شده محصولات در این حوزه افزایش پیدا کند، افزود: صنعت چاپ تأثیر مثبتی در میزان ارتقای سرانه مطالعه دارد لذا دولت باید در این زمینه سیاست حمایتی داشته باشد.

وی با اشاره به برگزاری به برگزاری نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته‌بندی با همکاری نمایشگاه دوسلدورف آلمان در محل شهر آفتاب تهران در تاریخ 20 الی 23 مهرماه، ادامه داد: این نمایشگاه می‌تواند فرصت مناسبی برای تبادل دانش روز در صنعت چاپ و ارتقا و پیشرفت در حوزه چاپ و نشر باشد.

وی با تأکید بر اینکه با به‌روز کردن سخت‌افزارها و ماشین‌آلات چاپ ایران می‌تواند به قطب چاپ منطقه تبدیل شود و این ظرفیت در کشور وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه توجه جدی به صنعت چاپ در منطقه نشده ایران می‌تواند با پر کردن این خلاء پذیرای سفارشات منطقه‌ای نیز باشد و نیاز کشورهای همسایه در صنعت چاپ را نیز تأمین کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر ضرورت ظهور و بروز نگرش فرهنگی در کنار نگاه تجاری به صنعت چاپ، گفت: کمیسیون فرهنگی از ایده‌هایی که در راستای بهبود وضعیت چاپ و نشر در کشور باشد، حمایت می‌کند.

کد خبر 384637

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha