مسعود میر: نقش متفاوتش در« نیمه‌شب اتفاق افتاد»، سبب شد خیلی‌ها بپرسند که چرا برای آن جایزه نگرفت؟

 خودش مي‌گويد:« خيلي‌ها مثل شما از من اين را مي‌پرسند و حتي چندوقت پيش ديدم آقاي رضا كيانيان آن نقش را در مقاله‌اي در يك ماهنامه سينمايي مورد توجه قرار داده‌اند و پرسيده‌اند چرا اين بازي هيچ جايزه‌اي نگرفته است؟» بعد از آن فيلم اما او دوباره بيشتر در نقش همان زن ميانسال مهربان در 2،3فيلم و سريال جلوي دوربين رفت. اين روزها هم درياچه ماهي با بازي مشترك او و خواهرش در حال اكران است. ستاره اسكندري درباره درياچه ماهي و اين روزهايش با همشهري گفت‌وگو كرده است.

  • شرايط فروش «درياچه ماهي» چندان خوب نيست، به‌نظر شما دليل آن چيست؟

راستش من تمايلي ندارم كه به مردم اينگونه القا كنيم. بايد دقت كنيم كه اين فيلم با زمان اكران عجيب و ساعت‌ها و سئانس‌هاي نامربوط و البته تعداد سالن اندك به نمايش درآمده است.

  • اين فيلم به مناسبت هفته دفاع‌مقدس اكران شده است كه احتمالا براي سازندگانش هم دور از ذهن نبوده است.

ببينيد فيلمي مثل درياچه ماهي براي من با فروش تعريف نمي‌شود. اين فيلم اصلا سفارشي نيست و حتي مي‌توانم بگويم به‌سختي هم ساخته شد. اگر پيگيري‌هاي خانم دوستي و تلاش‌هاي بي‌وقفه آقاي سعيد سعدي نبود اصلا اين فيلم ساخته نمي‌شد. من معتقدم فيلمي درباره شهداي غواص مانند «درياچه ماهي» بيشتر شاعرانه است.

  • يعني فيلم سفارشي نيست؟

من مي‌گويم چنين فيلمي حتي اگر هم سفارشي باشد ايرادي ندارد. مگر روزي كه در همين تهران مردم براي تشييع پيكر اين شهدا رفتند همه متاثر نشدند؟ مگر اين اتفاق بخشي از تاريخ ما نيست؟

  • بحث‌مان درباره توليد فيلم درباره جنگ نيست، بحث درباره اين است كه فيلم بايد تماشاگر داشته باشد تا حرفش را منتقل كند.

البته چون شرايط به‌گونه‌اي نامساعد است اينگونه حرف‌ها بيشتر تعبير به ريا مي‌شود ولي من مي‌گويم رسالت هر هنرمند اين است كه تاريخ مملكت‌اش را بشناسد و اشاعه دهد.

  • اما به شرطي كه از امكانات موجود به‌نحو احسن بهره ببريم و محصولي ماندگار توليد كنيم.

متأسفانه چون آمار و اقتصاد اين روزها بسيار مهم شده ارزش فيلم را هم با آن مي‌سنجند. به عقيده من همه فيلم‌هاي پرفروش، فيلم‌‌هاي خوبي نيستند و انديشه و شاعرانگي در فيلم‌هايي مانند درياچه ماهي نبايد با فروش محك بخورد.

  • ظاهرا خيلي به« درياچه ماهي» دلبسته‌ايد؟

خب، فيلم اول يك كارگردان زن كه در آن من و خواهرم بازي كرديم خاطره‌انگيز خواهد بود.

  • از سريال «گيله وا» چه خبر؟

فيلمبرداري اين ميني‌سريال كه در 6 قسمت پخش خواهد شد تمام‌شده است. من در سريال نقش همسر مردي را بازي مي‌كنم كه در سپاه ميرزاكوچك خان مبارزه مي‌كند و فرزند پسري دارد كه هم درگير پيوستن به ميرزاست و هم در بحبوحه ماجرايي عاشقانه. اين زن هم سرنوشتي مشابه بسياري از زنان ايراني دارد كه همواره نقش پررنگي در زندگي دارند و هميشه هم كمتر به چشم آمده‌اند. در سرو زير آب به كارگرداني محمدعلي باشه آهنگر هم بازي كرد‌ه‌ام كه حال و هواي دهه شصتي دارد و به جهت زندگي با تبعات آن ايام بي‌شباهت به درياچه ماهي نيست.

  • كلاس‌هاي تئاترتان هم همچنان ادامه دارد؟

من بخش آموزشي تئاتر باران را راه‌اندازي كرده‌ام و اين روزها هم به‌شدت درگير راه‌اندازي يك خانه فرهنگ هستم كه عمده تمركزش روي تئاتر خواهد بود.

کد خبر 384426

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha