همشهری آنلاین: به گفته مهدی تاج، نهاد‌های بین‌المللی فوتبال موضوع استاندارد‌ها اعم از وضعیت استادیوم‌ها و بدهی باشگاه‌ها را جدی دنبال می‌کنند و در صورت عدم رعایت آن احتمالا برای بسیاری از باشگاه‌های کشور روزهایی تلخی رقم خواهد خورد.

مهدی تاج

به گزارش ایرنا، مهدی تاج در نشست خبری با خبرنگاران،تاکید بر اینکه برای حضور در مسابقات بین المللی مکلف به پرداخت بدهی ها هستیم،گفت: از این پس برای حل مشکلات باشگاه‌های بدهکار باید به سمتی برویم که شاید برای برخی تلخ باشد اما انجام آن برای فوتبال ما ضروری و اجباری است. رئيس فدراسيون فوتبال افزود: طبق قانون فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) و کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) مجبور به اجرای قانون صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها هستیم که برخی از رسانه‌های عمومی به غلط آنرا مسامحه کاری یا اغماض تلقی کردند. این قانون از سال 2013 به بعد به تدریج جدی‌تر شد چرا که قانونگذار قصد داشت این قانون به تدریج در کشورها اجرا شود.

وی اظهار داشت: یکی از ارکان صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها مربوط به ورزشگاه‌ها است که باید نور کافی و یا بخش وی آی پی داشته باشد ، شاید در سال‌های گذشته اگر نقایص دیگری داشت، مسابقات برگزار می‌شد اما اکنون اعلام شده که اگر ورزشگاهی صندلی نداشته باشد دیگر مسابقه در آن برگزار نخواهد شد.

تاج ادامه داد: بنابراین اجرای تدریجی قانون صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها عقلانی است چرا که همه کشورها به یکباره نمی‌توانند قانون را اجرا کنند به همین دلیل مجال اجرای قانون به کشورها داده شد، پس این مسامحه‌ای در کار نبوده و ما نیز از سال 95 این قانون را بسیار جدی گرفتیم.

رئیس فدراسیون فوتبال بدهی باشگاه‌ها را به دو دسته گذشته و بدهی‌هایی که در آینده ایجاد می‌شود، تقسیم بندی کرد و گفت: با برنامه‌ریزی قصد داریم مشکل بدهی‌های باشگاه‌ها را به تدریج حل کنیم. بدهی‌های گذشته باشگاه‌ها دو مشکل ایجاد می‌کرد چرا که بازیکنان زیادی مطالباتی داشتند که برای ما به عنوان یک کشور مسلمان خوب نیست و از سوی دیگر پرداخت آن از الزامات فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر برای حضور در مسابقات بین‌المللی مکلف به پرداخت بدهی‌های باشگاه‌ها هستیم و نمی‌شود که در داخل مسابقات خودمان را برگزار کنیم و در جام باشگاه‌های آسیا و یا در مقدماتی جام جهانی و یا جام ملت‌های آسیا نتوانیم حضور یابیم و این برای فوتبال ایران خوب نیست.

تاج در همین رابطه به تشکیل کمیته تعیین وضعیت بازیکنان در فدراسیون فوتبال در سال 95 اشاره کرد و گفت: این کمیته دو وظیفه نظارت بر نقل و انتقالات داخلی و بین‌المللی باشگاه‌ها و حل و فصل مشکلات مالی بین بازیکنان و باشگاه‌ها را برعهده دارد. طی این مدت مدل‌های زیادی از این مشکلات وجود داشت که بازیکنان مطالبات داشتند و اگر جلوی آن گرفته نمی‌شود، پرونده دیگری به پرونده‌های ما اضافه می شد. حل و فصل مشکلات مالی باشگاه‌ها و بازیکنان مهم است و جالب است برخی از باشگاه‌ها حتی برای یک مرتبه هم استیناف خواهی نکردند.

کد خبر 384398

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha