همشهری آنلاین: عبور حبابی بزرگ و رنگارنگ از بالای ایالت کلرادوی آمریکا در رادارهای هواشناسی موجب شگفتی و بهت دانشمندان در مرکز ملی هواشناسی آمریکا شد.

براساس گزارش BBC، دانشمندان مركز ملي هواشناسي آمريكا در نگاه اول اين حباب رنگارنگ را با گروهي از پرندگان مهاجر اشتباه گرفتند و از مردم خواستند تا در شناسايي گونه اين پرنده‌ها به آنها كمك كنند.

اما پس از مدتي دانشمندان متوجه‌شدند اين توده 110 كيلومتري نارنجي رنگ، درواقع تصويري زيبا از توده‌اي از پروانه‌هاي مشهور به Painted Ladies است. دانشمندان آب و هوايي مي‌گويند رصد پروانه‌ها در رادارهاي آب و هوايي پديده‌اي نادر است.

پروانه

به گفته پل شلاتر يكي از دانشمندان اين مركز، مدت زمان زيادي است كه چنين پديده‌اي در راداهاي هواشناسي مشاهده نشده‌است. به گفته وي پرندگان مهاجر را معمولا مي‌توان روي رادارها مشاهده كرد،‌اما اين توده درحال مهاجرت از شمال به جنوب بود كه در اين وقت سال مسيري عجيب براي پرندگان مهاجر به شمار مي‌رود.

از اين رو شلاتر براي تعيين گونه پرندگاني كه در رادار مشاهده شده‌بودند،‌ تصوير راداري آنها را روي توئيتر گذاشت و از مردم كمك خواست و تقريبا تمامي پاسخ‌هاي دريافتي تاييد مي‌كردند كه اين توده به پرندگان تعلق ندارد و پروانه‌ها آن را ايجاد كرده‌اند.

پروانه‌هاي Painted Ladies كه معمولا گونه آنها را با پروانه‌هاي شهريار اشتباه مي‌گيرند، طي ماه‌هاي سرد سال از شمال مكزيك به جنوب غرب آمريكا مهاجرت مي‌كنند. اين پروانه‌ها به دنبال كردن الگوي جريان باد مشهورند و مي‌توانند در طول روز براي صد‌ها كيلومتر در هوا شناور بمانند.

کد خبر 384370

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha